"Смеха на свързване" рулира.   
 
Защо са ти датчици вътре из паркинга за заетите места?
Като гледам тия паркинзи в които аз паркирам, вътре няма никакви датчици, само една проста програма която знае колко са местата и при влизане вади единица а при излизане добавя единица към свободните места.
Това разбира се означава неотпадащо захранване, щото инак губиш числото на заетите места, но е къде-къде по-лесно отколкото да детектираш заетите места.
Нещо повече - броенето задължително трябва да е на входа и на изхода, защото в противен случай имаш няколко коли които обикалят по етажите търсейки свободно място които не си отчел и може да се случи да влязат повече коли отколкото места има.
								
															
																															
																								
															 
 Защо са ти датчици вътре из паркинга за заетите места?
Като гледам тия паркинзи в които аз паркирам, вътре няма никакви датчици, само една проста програма която знае колко са местата и при влизане вади единица а при излизане добавя единица към свободните места.
Това разбира се означава неотпадащо захранване, щото инак губиш числото на заетите места, но е къде-къде по-лесно отколкото да детектираш заетите места.
Нещо повече - броенето задължително трябва да е на входа и на изхода, защото в противен случай имаш няколко коли които обикалят по етажите търсейки свободно място които не си отчел и може да се случи да влязат повече коли отколкото места има.






 
  . Трябва да си изтеглиш документация от горния линк. Трябва ти софтуер STEP 7, ако ще пишеш програма. Има още по-комплексен пакет TIA Portal. Сайта трябва да го разцъкаш, да си намериш каквото трябва. Като всичко германско, всичко е омотано и усложнено до безкрай..... Софтуерът по принцип е платен, но мисля че може да се изтегли в ДЕМО вариант. Трябва да определиш броя на входовете и изходите на контролера. Купува се базов модул, като в него има определен брой входове и изходи и централния процесор. Отделно има блокчета допълнителни входове или пък изходи, които се прикачват към базовия модул, в зависимост от твоите нужди. Всеки отделен датчик е вход, всяка команда към реле, контактор, вентил и т.н. е изход. От финансова гледна точка е добре да се минимизира броя на входовете и изходите. Входовете работят на 24V=, изходите могат да са на релета, транзистори или симистори, зависи какви ти трябват и каквито си поръчаш. Относно алгоритъма: Реверсивен брояч на входа/ изхода не изисква датчици по паркоместата, но лесно се шашка. Трябва да предвидиш възможността  персоналът да може да прочете наличните свободни места и да ги въведе от пулта за управление, който ще изисква тъч скреен или друг интелигинтин терминал за да можеш да си говориш с контролера на високо ниво. 32 места изискват 32 датчика, и съответно 32 контролерни входа само за тях. Аз бих ползвал оптични, например на Omron(има ги в България, около 50 лв бройката, или нещо такова). Трябва да се помисли за далечината на сработване за да може хем да сработват, хем да не си пречат от две съседни паркоместа. Контролерът помни и без захранване, тъй че за него не ти трябва резервно. За бариерата трябва да питаш какво правим като няма ток. Аз бих предвидил ръчно задвижване в авариен режим. Контролерът не се бои от прекъсвания на захранването и няма процедура за спиране като при компютрите. В софтуеря трябва да се помисли за времево филтриране евентуални смущения. Трябва да се елиминират всички кратки задействания, защото една кола не може да се движи светкавично. Има още много и много за разказване.....и за четене....... УСПЕХ!
 . Трябва да си изтеглиш документация от горния линк. Трябва ти софтуер STEP 7, ако ще пишеш програма. Има още по-комплексен пакет TIA Portal. Сайта трябва да го разцъкаш, да си намериш каквото трябва. Като всичко германско, всичко е омотано и усложнено до безкрай..... Софтуерът по принцип е платен, но мисля че може да се изтегли в ДЕМО вариант. Трябва да определиш броя на входовете и изходите на контролера. Купува се базов модул, като в него има определен брой входове и изходи и централния процесор. Отделно има блокчета допълнителни входове или пък изходи, които се прикачват към базовия модул, в зависимост от твоите нужди. Всеки отделен датчик е вход, всяка команда към реле, контактор, вентил и т.н. е изход. От финансова гледна точка е добре да се минимизира броя на входовете и изходите. Входовете работят на 24V=, изходите могат да са на релета, транзистори или симистори, зависи какви ти трябват и каквито си поръчаш. Относно алгоритъма: Реверсивен брояч на входа/ изхода не изисква датчици по паркоместата, но лесно се шашка. Трябва да предвидиш възможността  персоналът да може да прочете наличните свободни места и да ги въведе от пулта за управление, който ще изисква тъч скреен или друг интелигинтин терминал за да можеш да си говориш с контролера на високо ниво. 32 места изискват 32 датчика, и съответно 32 контролерни входа само за тях. Аз бих ползвал оптични, например на Omron(има ги в България, около 50 лв бройката, или нещо такова). Трябва да се помисли за далечината на сработване за да може хем да сработват, хем да не си пречат от две съседни паркоместа. Контролерът помни и без захранване, тъй че за него не ти трябва резервно. За бариерата трябва да питаш какво правим като няма ток. Аз бих предвидил ръчно задвижване в авариен режим. Контролерът не се бои от прекъсвания на захранването и няма процедура за спиране като при компютрите. В софтуеря трябва да се помисли за времево филтриране евентуални смущения. Трябва да се елиминират всички кратки задействания, защото една кола не може да се движи светкавично. Има още много и много за разказване.....и за четене....... УСПЕХ!