• 1
  • 2
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Lisko - майстор
"Смеха на свързване" рулира. :mrgreen:

Защо са ти датчици вътре из паркинга за заетите места?
Като гледам тия паркинзи в които аз паркирам, вътре няма никакви датчици, само една проста програма която знае колко са местата и при влизане вади единица а при излизане добавя единица към свободните места.
Това разбира се означава неотпадащо захранване, щото инак губиш числото на заетите места, но е къде-къде по-лесно отколкото да детектираш заетите места.

Нещо повече - броенето задължително трябва да е на входа и на изхода, защото в противен случай имаш няколко коли които обикалят по етажите търсейки свободно място които не си отчел и може да се случи да влязат повече коли отколкото места има.
Lisko написа:
"Смеха на свързване" рулира. :mrgreen:

Защо са ти датчици вътре из паркинга за заетите места?
Като гледам тия паркинзи в които аз паркирам, вътре няма никакви датчици, само една проста програма която знае колко са местата и при влизане вади единица а при излизане добавя единица към свободните места.
Това разбира се означава неотпадащо захранване, щото инак губиш числото на заетите места, но е къде-къде по-лесно отколкото да детектираш заетите места.

Нещо повече - броенето задължително трябва да е на входа и на изхода, защото в противен случай имаш няколко коли които обикалят по етажите търсейки свободно място които не си отчел и може да се случи да влязат повече коли отколкото места има.
За това не бях се сетил... Благодаря ти, извинявам се за правописната грешка
MamaMy - майстор
Само да подметна една идея. В Англия по магистралите слагат едни мобилни датчици с които отчитат скорост, тегло и бройка преминали транспортни средства. Самия датчик е прост като гъбена чорба. Представлява две летви по около 1,5 метра от двете страни на пътя и между тях опънати три кръгли гумени ластика. Тайната е, че ластиците са от токопроводяща гума. Те имат някакво съпротивление което при деформация се променя и система която го измерва по отделно за всеки. Всичко останало е софтуер и математика. :?

Като изпълнително устройство вместо фотоапарат заснемащ нарушителите, слагаш билетен принтер който да бълва билетчета и да насочва към свободните паркоместа
Andri01 - майстор
А ластиците са на височината на бронята,нали? :?
MamaMy - майстор
Ластика си лежи на асфалта напречно на платното и колите го газят. Той явно е леко опънат между летвите, че трудно се забелязва да притреперва. Все пак иде реч за трафик малко познат по нашите географски ширини. Там ако трябва да стои някой човек, ще лудне за 1 час, а тая система седи няколко дена и никой не и обръща внимание. Като ти връчат на ферибота на тръгване от там един жълт плик с розова беляжка вътре, да знаете, че не е прощално писмо на изпроводяк. :-D
maleeeestrax - специалист
Ама тия тъпанари англичаните са с обратно движение и ти ако си караш по нашенски в дясната лента ще ти отчете отрицателна скорост. И в розовата бележка ще пише че те канят на чай с кралицата.:rock:
Lisko - майстор
Всеки ден минавам с колелото през такива "ластици" само че тука не са по три а по два. Опънати са на около 30 см един от друг. Предполагам че могат да различават (софтуера де) колело от кола, по тежестта а отчасти и по скоростта. Никой не ги ползва за паркинзи обаче.
MamaMy - майстор
Просто споделям принципа. То иначе си има датчици за вграждане в настилката.
Christo - майстор
Здравей бъдещ колега, :wink:
Ако ще трябва да пишеш програма за контролери за първи път и то Сименс, предвиди си поне два-три месеца яко четене..... От тука https://www.siemens.com/global/en/home/ ... l/plc.html разгледай Basic Controllers серията S7-1200. По-рано беше S7-200. Това са най-слабите им контролери но на теб не ти трябва по-бърз и по-мощен, защото колите не могат да летят :) . Трябва да си изтеглиш документация от горния линк. Трябва ти софтуер STEP 7, ако ще пишеш програма. Има още по-комплексен пакет TIA Portal. Сайта трябва да го разцъкаш, да си намериш каквото трябва. Като всичко германско, всичко е омотано и усложнено до безкрай..... Софтуерът по принцип е платен, но мисля че може да се изтегли в ДЕМО вариант. Трябва да определиш броя на входовете и изходите на контролера. Купува се базов модул, като в него има определен брой входове и изходи и централния процесор. Отделно има блокчета допълнителни входове или пък изходи, които се прикачват към базовия модул, в зависимост от твоите нужди. Всеки отделен датчик е вход, всяка команда към реле, контактор, вентил и т.н. е изход. От финансова гледна точка е добре да се минимизира броя на входовете и изходите. Входовете работят на 24V=, изходите могат да са на релета, транзистори или симистори, зависи какви ти трябват и каквито си поръчаш. Относно алгоритъма: Реверсивен брояч на входа/ изхода не изисква датчици по паркоместата, но лесно се шашка. Трябва да предвидиш възможността персоналът да може да прочете наличните свободни места и да ги въведе от пулта за управление, който ще изисква тъч скреен или друг интелигинтин терминал за да можеш да си говориш с контролера на високо ниво. 32 места изискват 32 датчика, и съответно 32 контролерни входа само за тях. Аз бих ползвал оптични, например на Omron(има ги в България, около 50 лв бройката, или нещо такова). Трябва да се помисли за далечината на сработване за да може хем да сработват, хем да не си пречат от две съседни паркоместа. Контролерът помни и без захранване, тъй че за него не ти трябва резервно. За бариерата трябва да питаш какво правим като няма ток. Аз бих предвидил ръчно задвижване в авариен режим. Контролерът не се бои от прекъсвания на захранването и няма процедура за спиране като при компютрите. В софтуеря трябва да се помисли за времево филтриране евентуални смущения. Трябва да се елиминират всички кратки задействания, защото една кола не може да се движи светкавично. Има още много и много за разказване.....и за четене....... УСПЕХ!
ПП. И ако ще си изкарваш с това хляба, има Митсубиши, Омрон. Също толкова надеждни, добри, по-евтини, с по-човешки софтуер...
Последна промяна от Christo на съб авг 12, 2017 2:35 pm, променено общо 1 път.
Christo написа:
Здравей бъдещ колега, :wink:
Ако ще трябва да пишеш програма за контролери за първи път и то Сименс, предвиди си поне два-три месеца яко четене..... От тука https://www.siemens.com/global/en/home/ ... l/plc.html разгледай Basic Controllers серията S7-1200. По-рано беше S7-200. Това са най-слабите им контролери но на теб не ти трябва по-бърз и по-мощен, защото колите не могат да летят :) . Трябва да си изтеглиш документация от горния линк. Трябва ти софтуер STEP 7, ако ще пишеш програма. Има още по-комплексен пакет TIA Portal. Сайта трябва да го разцъкаш, да си намериш каквото трябва. Като всичко германско, всичко е омотано и усложнено до безкрай..... Софтуерът по принцип е платен, но мисля че може да се изтегли в ДЕМО вариант. Трябва да определиш броя на входовете и изходите на контролера. Купува се базов модул, като в него има определен брой входове и изходи и централния процесор. Отделно има блокчета допълнителни входове или пък изходи, които се прикачват към базовия модул, в зависимост от твоите нужди. Всеки отделен датчик е вход, всяка команда към реле, контактор, вентил и т.н. е изход. От финансова гледна точка е добре да се минимизира броя на входовете и изходите. Входовете работят на 24V=, изходите могат да са на релета, транзистори или симистори, зависи какви ти трябват и каквито си поръчаш. Относно алгоритъма: Реверсивен брояч на входа/ изхода не изисква датчици по паркоместата, но лесно се шашка. Трябва да предвидиш възможността персоналът да може да прочете наличните свободни места и да ги въведе от пулта за управление, който ще изисква тъч скреен или друг интелигинтин терминал за да можеш да си говориш с контролера на високо ниво. 32 места изискват 32 датчика, и съответно 32 контролерни входа само за тях. Аз бих ползвал оптични, например на Omron(има ги в България, около 50 лв бройката, или нещо такова). Трябва да се помисли за далечината на сработване за да може хем да сработват, хем да не си пречат от две съседни паркоместа. Контролерът помни и без захранване, тъй че за него не ти трябва резервно. За бариерата трябва да питаш какво правим като няма ток. Аз бих предвидил ръчно задвижване в авариен режим. Контролерът не се бои от прекъсвания на захранването и няма процедура за спиране като при компютрите. В софтуеря трябва да се помисли за филтриране по време на смущения. Трябва да се елиминират всички кратки задействания, защото една кола не може да се движи светкавично. Има още много и много за разказване.....и за четене....... УСПЕХ!
ПП. И ако ще си изкарваш с това хляба, има Митсубиши, Омрон. Също толкова надеждни, добри, по-евтини, с по-човешки софтуер...
здравей,много ти благодаря за коментара...можеш ли да ми дадеш твой имейл или фб нещо на който мога да кореспондирам с теб...да те попитам някой друго нещо не за друго ами да става по бърз диалогът ни. :)
значи отказах се от микровълновите сензори по паркоместата,а вмзесто тях ще позлвам както каза някой по горе ъп/даун брояч напправо от самата програма за да ми е по лесно и простичко...така избрах си контолер на сиеменс,по точно лого...а ще програмирам на лого софт!
контролера е Logo! 24 RC0 и понеже входовете ми са 11 а изходите 5...този си бейсик модел не ми върши работа и към него ще добавям модул Logo! DM8 12/24 R и така.
Искам да се кореспондирам с теб защото имам още малко неясноти отности предпазителите,изключвателите и главни контактори както и с схемата на свързване,имам идея но незнам дали е правилна за това ако можеш се свържи с мен...много ще съм ти благодарен...оставя ти мой имейл за всеки случай.
благодаря ти и хубав ден колега :)
П.С мейла-s3lfac3@abv.bg
  • 1
  • 2

Тема "Автоматизиран паркинг" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: