kozl написа:СяМи такива са световните тенденции. То едва ли всеки Швабин, за разлика от нас си има зарядно и си зарежда акумулатора. Ходи си на сервиз.защо некой е измислил необслужваемия аку...?
На клиента ли да му е по-лесно и да не се занимава със зарядни или на производителя да му е по-изгодно
jordanvass написа:На съвременните акумулатори не остана много за поддържане. Нито плътност на електролита можеш да измериш, ни нивото му, ни вода да долееш... Само едно напрежение можеш да премериш, но то не е ясен критерий. Остава само да следиш под товар на какво напрежение ти ограничава алтернаторът. Пък каквото стане.Макар и елементарна поддръжка си има - периодично дозареждане на акумулатора, особено за онези, които карат по-рядко или предимно на къси разстояния. Отделен е въпроса, че много често се пренебрегват елементарни правила за експлоатация - неукрепен акумулатор, клеми набити с чука, проверка на изправността с жичка на късо и какви ли не други изпълнения като въртене по половин час на стартера, забравени фарове или радиоприемници, самоделки по ел. инсталацията и т.н.