• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
iliya_i - майстор
kozl написа:
Ся :? защо некой е измислил необслужваемия аку...?
На клиента ли да му е по-лесно и да не се занимава със зарядни или на производителя да му е по-изгодно :?
Ми такива са световните тенденции. То едва ли всеки Швабин, за разлика от нас си има зарядно и си зарежда акумулатора. Ходи си на сервиз.
preslav - майстор
jordanvass написа:
На съвременните акумулатори не остана много за поддържане. Нито плътност на електролита можеш да измериш, ни нивото му, ни вода да долееш... Само едно напрежение можеш да премериш, но то не е ясен критерий. Остава само да следиш под товар на какво напрежение ти ограничава алтернаторът. Пък каквото стане.
Макар и елементарна поддръжка си има - периодично дозареждане на акумулатора, особено за онези, които карат по-рядко или предимно на къси разстояния. Отделен е въпроса, че много често се пренебрегват елементарни правила за експлоатация - неукрепен акумулатор, клеми набити с чука, проверка на изправността с жичка на късо и какви ли не други изпълнения като въртене по половин час на стартера, забравени фарове или радиоприемници, самоделки по ел. инсталацията и т.н.
jordanvass написа:
На съвременните акумулатори не остана много за поддържане. Нито плътност на електролита можеш да измериш, ни нивото му, ни вода да долееш... Само едно напрежение можеш да премериш, но то не е ясен критерий. Остава само да следиш под товар на какво напрежение ти ограничава алтернаторът. Пък каквото стане.
ТОЧНО това е на съвременните акумулатори, всичко калибровано т.е. няма пробки за мерене или доливане на електролит/ дестил.вода,Моите показваха тези стойности от некаране/ значи са саморазредени според горните постове на колегите /вече ги заредих .Благодаря ви, все пак покрай зарядното научих и много неща с които не съм се сблъсквал преди
preslav написа:
jordanvass написа:
На съвременните акумулатори не остана много за поддържане. Нито плътност на електролита можеш да измериш, ни нивото му, ни вода да долееш... Само едно напрежение можеш да премериш, но то не е ясен критерий. Остава само да следиш под товар на какво напрежение ти ограничава алтернаторът. Пък каквото стане.
Макар и елементарна поддръжка си има - периодично дозареждане на акумулатора, особено за онези, които карат по-рядко или предимно на къси разстояния. Отделен е въпроса, че много често се пренебрегват елементарни правила за експлоатация - неукрепен акумулатор, клеми набити с чука, проверка на изправността с жичка на късо и какви ли не други изпълнения като въртене по половин час на стартера, забравени фарове или радиоприемници, самоделки по ел. инсталацията и т.н.
И при мен така се получи... не го дозареждах периодично, мислех си няма консумация ... а не било така.После и друго нещо, попиташ някого '' да припалвам ли колата да възбуди акумулатора '' или '' да дозаредя ли''... разбирачите все ми казваха '' А, не бе той държи..''
Права е приказката ЧОВЕК СЕ УЧИ ЦЯЛ ЖИВОТ...
jordanvass - майстор
Не е само саморазрядът на акумулатора. Тя колата си има собствена консумация, дори и да е изключена. Моята харчи 27 милиампера в дежурен режим - за часовник, за аларма, за паметта на радиото и може би нещо още по електрониката. На пръв поглед нищо работа са тия милиампери, ама за 1 месец се засмукват 20 амперчаса, което е 1/3 от капацитета на акумулатора. Като добавиш и саморазряда, особено при студено време, и за 1 месец акумулаторът ти заминал. Така че дозареждане си иска, няма как, колкото и да ти държи акумулаторът.
iliya_i написа:
kozl написа:
Ся :? защо некой е измислил необслужваемия аку...?
На клиента ли да му е по-лесно и да не се занимава със зарядни или на производителя да му е по-изгодно :?
Ми такива са световните тенденции. То едва ли всеки Швабин, за разлика от нас си има зарядно и си зарежда акумулатора. Ходи си на сервиз.
Напълно сте прави... Едва ли ще седнат да се занимават със зарядно, и то старо както в нашия случай, ако имаш проблем сервиза е насреща, или пътна помощ.Е, вярно че някои все още не можем да си позволим лукса и споделяме по форумите...
kozl - майстор
Чуда се ладичката на тате как изкара с оригинално закупения акумулатор 8 г. Беше югославскки "Трепча". В ония години нямахме зарядно. И да е карана, колко да е карана за 8 години 38000 км. След този акумулатор два умряха веднага след като им изтече гаранцията. На единия му замръзна една от клетките и прекъсна. Та покрай тези нескопосани акумулатори, за които съм чакал и ред, че нямаше като сега по магазините придобих и първото си зарядно със селенов изправител. Сега имам около 5 зарядни и само едно не е автоматично. Селеновото отдавна вече е на парчета.
Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор? Мисля, че вжтази тема направихме едно големо и дълго обслужване на акумулаторните проблеми.
preslav - майстор
kozl, прочетох само първата страница от посочената тема - 37 страници с плюнки по българските акумулатори не ми се четат. Чувал съм и аз за прославутите "Трепча", няма как да споря, защото нямам никакъв опит с тях - опитът ми е само с Монтана и Добрич. Първият ми (Добрич) умря на 2-3 години от некаране (по време на бензиновата криза), вторият ми (Монтана) умря на 2-3 години когато си бракувах колата и стоя като паметник в коридора поне 7 месеца, реших да го подаря на приятел в нужда, но дори не завъртя. Вторият ми акумулатор (Добрич) изкара 7 години (вече писах как замина на една Латвия). Който проявява интерес може да прочете в интернет какъв е саморазряда на оловните акумулатори - приказките "ама аз го държа през зимата на топло в мазата" не вървят, саморазрядът си казва думата и на топло и на студено, оЧото е някакъв критерий, но не е меродавен - там се мери плътността на електролита в една клетка, но няма гаранция, че не е "умряла" съседната. Не на последно място - от старите зарядни със селенов токоизправител не съм видял по-добри, но с известно внимание и познание как да си служиш с тях. От няколкото автоматични, полуавтоматични, стартерни и т.н. зарядни съм си оставил точно най-простото трансформаторно със селенов изправител - познай защо. Не отричам новите технологии, но класиката си остава класика и щем нещем с годините се връщаме към нея - изобщо няма да се учудя ако един ден от "необслужваеми" акумулатори се върнем към обслужваеми. Истината е една - няма акумулатор от този тип, който да не се нуждае от периодично дозареждане - периодично за мен е веднъж преди зимата и веднъж след нея.
hidrazin - майстор
Истината е една - никой читав акумулатор не се нуждае от дозареждане при изправен автомобил и каране.
Разбирайте каране по 20-30 километра на ден с 3-4 стартирания на двигателя.
Не говоря за 30 километра на ден с 30 стартирания...
От много години като чуя - "Да ми направиш едно зарядно" , "Да ми видиш зарядното" , "Имам тука едно зарядно..." ... и ми се :vom: :vom: :vom:
:partyman:
kozl - майстор
preslav написа:
kozl, прочетох само първата страница от посочената тема
От мен плюнки-не, въпреки, че с ладата имам лоши спомени от Искра. Но тогава освен български, други се не предлагаха, а и българските бяха с ред - тогава. Ладата баща ми закупи от кореком с Трепчата.
Ако беше прочел втората страница писал съм с два монтански 13 г. Този от снимката беше на 5 на сина на колата и вече беше тръгнал, но и аз късно разбрах, че може да се обслужва. Обаче съм писал за това, че по тапите имаше чернилка. От що е тази чернилка :?
Ако ще трябва да избирам от капсулован акумулатор без очо и със - ще избера този с очото. Това, че може да се скапе друга клетка, а не тази с очото е така, но когато почернее тази с очото това е знак, че акумулатора се нуждае от зареждане. Точно в тази тема, която не ти се чете съм описал премеждията си с полски акумулатор с очо. Дори с почернело очо дизела палеше без проблем и ако не беше очото да ме подсети, че нещо не е така аз как да разбера, че акумулатора не е с пълен капацитет ако и очо няма и гъстотата не може да се премери. Е има уреди, но аз нямам такива. Само че ако изчетеш темата ще прочетеш, че и с уредите резултатите от проверката пак може да са мъгляви.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Въпрос за старо зарядно за акумулатори .." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: