• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
preslav - майстор
hidrazin написа:
Истината е една - никой читав акумулатор не се нуждае от дозареждане при изправен автомобил и каране.
Разбирайте каране по 20-30 километра на ден с 3-4 стартирания на двигателя.
Не говоря за 30 километра на ден с 30 стартирания...
От много години като чуя - "Да ми направиш едно зарядно" , "Да ми видиш зарядното" , "Имам тука едно зарядно..." ... и ми се :vom: :vom: :vom:
:partyman:
Мисля, че няма спор в тази посока, но авторът на питането си призна, че не кара. Освен това има разлика дали си в София, Варна или Враца - във Варна средните разстояния са 10-15 км. т.е. едно стартиране на 10 км., 10 мин. каране и следващо стартиране след 8-9 часа за още толкова каране. Същата работа е и с мотоциклетите (май стана въпрос и за такъв акумулатор), караш цяло лято, ама 6-7 месеца моторът е в гаража и никой не се сеща, че там също има акумулатор - зарядни си трябват, но и мързелът в общия случай надделява. Въпрос на личен избор е дали да си дозареждаш акумулатора или да ходиш на сервиз или да си купуваш всеки сезон нов.
Някой тук се изказа, че германците си нямали зарядни, а ходели на сервиз - опитах се да му повярвам, ама нещо не ми се получи, все още не съм чувал в някой сервиз да зареждат акумулатори за половин-един час, вероятно ти слагат нов и те пускат да пасеш или просто там се кара, а тук сме си складирали кочините и ги "припалваме" веднъж на месеца.
preslav - майстор
kozl написа:
preslav написа:
kozl, прочетох само първата страница от посочената тема
От мен плюнки-не, въпреки, че с ладата имам лоши спомени от Искра. Но тогава освен български, други се не предлагаха, а и българските бяха с ред - тогава. Ладата баща ми закупи от кореком с Трепчата.
Ако беше прочел втората страница писал съм с два монтански 13 г. Този от снимката беше на 5 на сина на колата и вече беше тръгнал, но и аз късно разбрах, че може да се обслужва. Обаче съм писал за това, че по тапите имаше чернилка. От що е тази чернилка :?
Ако ще трябва да избирам от капсулован акумулатор без очо и със - ще избера този с очото. Това, че може да се скапе друга клетка, а не тази с очото е така, но когато почернее тази с очото това е знак, че акумулатора се нуждае от зареждане. Точно в тази тема, която не ти се чете съм описал премеждията си с полски акумулатор с очо. Дори с почернело очо дизела палеше без проблем и ако не беше очото да ме подсети, че нещо не е така аз как да разбера, че акумулатора не е с пълен капацитет ако и очо няма и гъстотата не може да се премери. Е има уреди, но аз нямам такива. Само че ако изчетеш темата ще прочетеш, че и с уредите резултатите от проверката пак може да са мъгляви.
Ама аз с теб не споря - не знам на какво се дължи черното, но винаги съм го имал и никога не съм го свързвал с някакъв проблем. В общия случай проблемите с БГ акумулаторите са от небрежност, или продавачът не си е свършил работата, а е продал торба боб, или купувачът си е казал "майната му, това е евтинджос БГ акумулатор и не си заслужава грижите" - от Искара и аз не съм доволен, но все си мисля, че не е от производителя, а от продавача или стопанина. От над 1000 продадени акумулатора имам само няколко рекламации, но просто не ми се спореше с дебили - има и една малка подробност, че нито един акумулатор не е продаден без да е дозареден на зарядно и без да е проверена системата на автомобила. Сега стандартите се смениха, както някой вече писа "ебеш-хвъргаш", ама не е точно така, пак си е в сила, че "жена и акумулатор, ако не се грижиш за тях те напускат".
preslav написа:
hidrazin написа:
Истината е една - никой читав акумулатор не се нуждае от дозареждане при изправен автомобил и каране.
Разбирайте каране по 20-30 километра на ден с 3-4 стартирания на двигателя.
Не говоря за 30 километра на ден с 30 стартирания...
От много години като чуя - "Да ми направиш едно зарядно" , "Да ми видиш зарядното" , "Имам тука едно зарядно..." ... и ми се :vom: :vom: :vom:
:partyman:
Мисля, че няма спор в тази посока, но авторът на питането си призна, че не кара. Освен това има разлика дали си в София, Варна или Враца - във Варна средните разстояния са 10-15 км. т.е. едно стартиране на 10 км., 10 мин. каране и следващо стартиране след 8-9 часа за още толкова каране. Същата работа е и с мотоциклетите (май стана въпрос и за такъв акумулатор), караш цяло лято, ама 6-7 месеца моторът е в гаража и никой не се сеща, че там също има акумулатор - зарядни си трябват, но и мързелът в общия случай надделява. Въпрос на личен избор е дали да си дозареждаш акумулатора или да ходиш на сервиз или да си купуваш всеки сезон нов.
Някой тук се изказа, че германците си нямали зарядни, а ходели на сервиз - опитах се да му повярвам, ама нещо не ми се получи, все още не съм чувал в някой сервиз да зареждат акумулатори за половин-един час, вероятно ти слагат нов и те пускат да пасеш или просто там се кара, а тук сме си складирали кочините и ги "припалваме" веднъж на месеца.
НАПЪЛНО СТЕ ПРАВИ...ЗАРЯДНО СИ ТРЯБВА...ето и аз изминавам около 10-15 клм,с 2-3 стартирания и си мислех всичко е ОК / и с мотора само карам от май до октомври горедолу същото дневно разстояние , зимно време свалям акумулатора, а на пролет с бутане го запаля и карам/Но, на колата като ''падна'' батерията се сетих за старото зарядно...Както казвате всичко си иска внимание и обслужване, а като не си специалист, питай...
kozl - майстор
Не съм съвсем сигурен от нуждата на зарядно. Примерно имам записки от пежо 305. Зарядното ми е влизало в действие последните една до 2 години от живото на акумулатора. Положението се влоши в момента, когато светлините станаха задължителни. Но генератора на пежото издиша в малките обороти. Т.е. в градско коране и висене по сфетофарите вместо зареждане има разреждане на акумулатора. Зимата положението се влошава с включването на подгрев на стъклото, а е към и над 20А. Комшия с нисан се оплака от три пъти смяна на плочката с диодите. Поисках му старите и при проверка с мултицет нямаше признаци на неработещ диод. Но се бяха стопили и прекъснали връзките на едната група диоди. Нещо като стопяеми предпазители :? Обзе ме съмнение, че защитата на генератора не сработва и направих тест с ампер клещи на тока от генератора. При ниски обороти същата работа като при пежото и при включени фарове подгрев на стъкла напрежението на стабилизация пада, което означава, че и акумулатора престава да се зарежда.
Е на тоя нисан генератора беше 60 А (ампер клещите отчетоха максимум 59,5А), но явно му беше необходим 100А, за да успее да покрие консумацията при включен подгрев на стъкла, фарове и вентилатор в купето.
Обаче на пасата и на празен ход, при всичко включено без вентилатори на предния радиатор, напрежението на клемите на акумолатора не мърда. Мерил съм и при ниски Т , когато би следвало да се включат и подгревните реотани в антифриза. Е пасата догодина ще стане на 10 г и сега е с 3 акумулатор, като първите 2 изкараха по 4 г, а втория беше монтански. И в двата случая, когато се стигна до зареждане на акумулаторите, те бяха пътници към скрапа. Ако 4 г.живот на батериите е в нормите на сегашното производство, то акумулаторите са си извършили предназначението без необходимост от дозареждане.
Та мисълта ми е че необходимостта от дозареждане е в тясна зависимост от възможностите на генератора.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Въпрос за старо зарядно за акумулатори .." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: