• 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 41
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
preslav - майстор
4799inpl64 написа:
Или един магнит
То, че от неръждавейка до неръждавейка има разлика е ясно, някъде магнитът лепи, другаде по-слабо, на трети места изобщо не хваща - дали водосъдържателите на Теси са от 18/10 не знам, но сериозно се съмнявам.
Нямах намерение да се включвам по темата защото съм пълен лаик, но гледам какви си ги приказвате, слушам как се навивате един друг и реших да си поизясня нещата.
Възникнаха ми няколко въпроса, които най-вероятно няма да успея да формулирам правилно или пък отговорите им няма да приложа още утре, но какво пречи да се знае от патило, а не от старило.
Та, какво би помогнал един "буфер" в една система от източник на топлина, преносител, помпа и разходвач на топлина? Нагряваме топлоносителя, до (примерно) 50 градуса и източникът на топлина спира за да не прегрее системата. Консуматорът на топлина "изхвърля" топлината в стаите и иска още топлина - тя от къде ще дойде, от буфера, от източника, от самосебе си?
Казано накратко, от това, което имах сили да изчета до сега, единственият ефект от буфера ще е, че времето на циклене на термопомпата ще настъпи по-късно, но след това всичко ще си цикли както до сега.
Смисъл в такъв буфер има само когато (както вече някой писа) има безброй тарифи, грееш на евтина тарифа, разходваш по време на скъпата - за нашите 2 тарифи това е тотално неприложимо. Погледнато от техническа гледна точка - пука и на инверторната машина колко пуска ще има в час, това не е пелетен котел или ДВГ, да не говорим, че Мицубиши не са хванати от гората и ако е било нужно са щели да предпишат буфер или да го монтират сами в системата си.
Няма значение какво аз казвам, интересно ми е какво ще се окаже накрая, много приказки, много разсъждения и краен резултат сложна система от коледни играчки на елхата.
Няма проблем, и аз съм така, навия ли си нещо на пръста и няма сила дето да ме спре, ама то що морска вода се е превърнала в бетон и безумни начинания не е истина!
С уважение към всички искащи да помогнат, то и аз искам, ама нещо не ми се получава!
radius - майстор
Най-малкото има изискване за минимално количество вода в системата. При мен съм на минимума. А защо е това изискване, може би е свързано със способността на водата да пренася топлина.
kuuuuuul - майстор
Може ли специалистите да обяснят каква е разликата за компресора ако работи прим. 15мин и 20 почива или 1ч работи и 1,5ч почива :?Обикновенно буфера се предписва за да се сложи в него ел.нагревател който да помага при много ниски тем.(за въздух-вода)
Последна промяна от kuuuuuul на чет фев 01, 2018 3:21 pm, променено общо 1 път.
preslav - майстор
Избягвам да коментирам изискванията на производителя - те са за това да се спазват, а не в дизеловия си автомобил да сипваш бензин или при изискване от 5 литра масло в системата да караш с 2.
Следйки темата съм сигурен, че освен изискването за мин. количество флуид са поставени и много други изисквания, които не са спазени - какъв да е флуида (топлоносителя), каква да е скоростта на циркулационната помпа, къде да е монтирано външното тяло, кой да го е монтирал, с какъв контролер да се управлява и т.н. Големите фирми обикновено предлагат цялостни решения, но ние си я караме по нашенски, в което няма нищо лошо, дори е много хубаво да се местят камъни от тука там и после обратно.
radius - майстор
Толкова я следиш, всичко съм спазил и съм го описал. А сега прочети внимателно темата и ми кажи кое е побългарено? Всичко е оргиналдъ, това не е самоделка! Контролера струва 1500лв+ и е доставен директно от Мицу UK, чистак нов.
preslav - майстор
Не визирам точно теб, очевидно обичаш да си пипнеш нещата, но буфера, който коментираш ще е самоделка - помисли и за другите неща, на които съм наблегнал, тип флуид, място за монтаж (не беше ли ти дето каза, че не ти пукало). Следих тема до едно време и спрях, но не заради цитатите, но можеш да ми пдскажеш за какво е проектирана термопомпата, за радиатори, подово, комбинация от двете + бойлер за БГВ. Какво казва производителят за географсака ширина, температурен диапазон на външна и вътрешна температура, влажност, денонощен ход на температурите и т.н.? Споменава ли се някъде за лимит от брой включвания и изключвания?
Бъркаш ако си мислиш, че се заяждам, просто и аз проявявам интерес към термопомпите въздух-вода, но май след изписаното клоня към инверторни климатици, а не към централно отопление.
На питащия по-горе ще кажа, че има много голямо значение дали машинката ще работи 15 мин. с 20 мин. пауза или с час работа и час и половина престой, колкото по-голяма е машинката, толкова по-голямо е значението за нейната дълговечност - най-добре е да не спира.
kuuuuuul - майстор
preslav написа:
На питащия по-горе ще кажа, че има много голямо значение дали машинката ще работи 15 мин. с 20 мин. пауза или с час работа и час и половина престой, колкото по-голяма е машинката, толкова по-голямо е значението за нейната дълговечност - най-добре е да не спира.
Това не е отговор на моя въпрос ,а и ти явно не си специалист по темата.
preslav - майстор
kuuuuuul написа:
Това не е отговор на моя въпрос ,а и ти явно не си специалист по темата.
Някъде да съм писал, че съм специалист по темата? А и съм отговорил на въпроса ти преди да го допълниш или промениш смисъла му.
Ще ти дам само няколко примера в потвърждение на твърдението ми, че машинките не обичат да ги спират, а за нагревателите в буфера ще си замълча, че ми звучи жестоко абсурдно.
Едно време във Варна имаше едни таксита Волга, които изкарваха по 500 000 без основен ремонт на двигателя и отиваха за брак - някои караха по 700, 800, 900 000 км. Просто от тях не се слизаше, не се гасеше мотора, единия сменник сдаваше на другия, а той на третия. Масово личните Волги с усилие изкарваха по 200 000 км. Същата работа с автобусите Икарус в Бургас - имаха лепенки кой е минал 1 000 000 км. без основен ремонт. Същата работа с радарите на арабските параходи, едни и същи радари карат при арабите 2 пъти повече отколкото при нас - просто арабите не си спират радарите дори и в пристанище, а ние правим икономии, но от какво не се знае точно. Да продължавам ли с примерите за инверторни компресори за сгъстен въздух, а може би да кажа за вентилаторите и компютрите? Добре, нека си говорим за турбините в тецовете, няколко стотин киловатовите ел. мотори в помпените станции, моторите по 5, 10, 25 000 хиляди к.с. - колко специалист трябва да си, за да разбереш, че машинките не обичат ON/OFF режимите и колкото са по-глеми, толкова повече не го обичат. Въпросът ми беше, че никоя машина не обича да я пускат и спират през 2-3-5-15 мин. но какво би променил буфера (без нагреватели, а този с нагреватели?)?
шоп - майстор
kuuuuuul написа:
Може ли специалистите да обяснят каква е разликата за компресора ако работи прим. 15мин и 20 почива или 1ч работи и 1,5ч почива :?Обикновенно буфера се предписва за да се сложи в него ел.нагревател който да помага при много ниски тем.(за въздух-вода)
@kuuuuuul, аз не се смятам за спец в облстта, но ще се опитам да обясня моето виждане на база доста четене.

В случая според мен колегата @preslav е много прав като прави съпоставка с ДВГ.
Всеки двигател не обича стартовете. Маслото е гъсто, студено, няма мазилност и се е стекло в картера. Трябва му време след старт да се качи под налягане или чрез плискане до повърхностите,които трябва да смаже. Този старт скъсява живота на ДВГ ( или компресора в случая ) Има секунди в които метал в метал се трият без смазка. Някаде бях чел, че всеки старт на ДВГ при -20 градуса амортизира двигателя равносилен на 100км пробег. Логично е.

Така, директно на твоя въпрос:
В първият случай имаме 41,14 старт/стопа за 24 часа
във вторият случай имаме 9.6 старт/стопа за 24 часа

Дано не съм объркал някаде в сметките, че вече запихме с дружината:-)

Има ли нужда от коментари?

За спецовете, които са наясно, че трябва време за темпериране и влизане в режим на ТП + вредата от студен старт и вече всичко е ясно. Вече ще използвам казаното от колегата Трифонов, че буфера е спестовна касичка.


П.П. Относно ел. нагревателите и подпомагането на дефроста при ТП въздух/вода...ми не е 100% необходимо тяхното монтиране да е в буфер. Може на всяко едно удобно място във водната линия.
kuuuuuul - майстор
Аз за това вече избягвам да пиша в този форум.Но все пак ако някой който е специалист по въпроса за компресорите и прочете нека ми обясни на лични. :partyman:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 41

Тема "Буфер в ниско температурна система" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: