• 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 34
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
tony-bobo - специалист
пет юли 01, 2016 1:48 ama_stoev написа:
Продъни се и втория агрегат на клиента. Топлооменника тече като лейка. По анализ водата от сондажа е е с повече сулфати, активен кислород, мътилки и не помня дали нямаше и други.
Не само се пука но и ако трубите някъде по путя са медни ги прави тънки като хартия, сулфата ги изяжда отвътре и се пукат.
Така стана с мен 2005-2006 тук в Чикаго.
Щях да наводня мазето, та сменях тръби от медни на PVC. Между кладенчовата помпа и термопомпата.
Не си правете ташак с отворен луп. Ял сум му попарата и повече не го пипам.
Тест ако имаш 20 бона в излишък искаш да ги хвърлиш в една дупка в морето, направи си Термопомпа отворен кръг, това е..
16 години го права тук знам му всичките тънкости. Отворен кръг, не го пипай, и точка.
А да не говоря за една желязна бактерия, която толкова бързо запушва тръбите че си нямате на представа.
И никак не можеш да я премахнеш.
А да не говорим за котления камък когато машината работи на охлаждане, даже и при медно/никеловите топлообменници се получава котлен камък.
Последна промяна от tony-bobo на пон авг 20, 2018 10:49 am, променено общо 1 път.
tony-bobo - специалист
ср сеп 28, 2016 2:02 pmlubaka2 написа:
torbalan написа:
Zoro5 написа:
---Торбалане, дай малко повече подробности за твоята система, че е много рядка. С каква температура излиза фреона от почвата, променя ли се много в края на сезона? Ползваш ли я в реверс, за охлаждане, и въобще допустимо ли е? Колко са дебели тръбите и колко кръга са? Спомена ,че са ти предлагали и вариант с вертикални тръби - това пак ли с директно изпарение? Дали няма проблеми при вертикалните , както при голяма денивелация , маслени трапове и т.н.?
С каква температура излиза фреона от почвата - не знам. Но съм виждал обледенени тръби, което ще рече, че не е кой знае колко висока...

Дали се променя в края на сезона - също не знам. Това е хубав въпрос... Една пролет ми беше направило впечатление, че тревата върху каналите е много различна... Но това беше в началото. Ако някой ме подсети тази пролет ще снимам. По-скоро ми се струва, че разликата е била, защото е копано.
Тук мога да дам косвен отговор. Сметките в края на отоплителния сезон са малки, което ще рече, че не съм успял да преохладя почвата. Но аз изкопах значително по-широк и по-дълбок канал, в който положих тръбите, отколкото беше препоръката на изпълнителя...

Ползвам ли я за охлаждане - не. Отказах. На работа на климатик, в колата на климатик... Реших, че няма нужда... Е, имам едно огромно дърво от южната страна, дето ми хвърля сянка, та смекчава мъките в най-горещите дни ;)

Тръбите - три кръга са. Тръгват 25 метра Ф9 (нямам шублер да ги премеря) и след това още 25 метра Ф12 (фитата ги пиша на око, ама ако бъркам ще е с някоя десета от милиметъра). Три такива са в паралел. То по принцип колкото по-дебела тръбата, по-добре... Ама и по-скъпо :)

За вертикалното сондиране - да, предложиха ми. Сондаж с дълбочина 20 метра. В него се пуска същата тръба сгъната като буквата U. Сондажа в Козлодуй излиза около сто пъти по-скъп от багера и хоризонталната развивка, така че това беше нещото, което ме мотивира да прекопая двора :)

А и сега имам сериозен аргумент срещу мераците на съпругата да садим плодни дръвчета ;) Ще прецакат тръбите... ;)

Виж за проблеми и маслени трапове - идея нямам...
Здравейте!
Интересува ме подземният колектор,който сте посочили.Той реално е 50 на 50 широка и тясна тръба.Прочетох в инструкция че се препоръчва около 25% да е по широката тръба?В инструкцията на моята машина пише:
Кондензаторът се състои от медни тръби, увити корони, които
присъединят дистрибутор и колектор.
Броят на пръстени ще варира в зависимост от калоричност
предоставен от генератора.
Брой на вътрешните пръстени 3
Короните се от мед с дебелина 0,4 мм до 0,6 мм
външен диаметър 9.52 мм дължина е максимално 80 m.
Тук въобще не е описана широката тръба???
Модела на компресора е Copeland ZR18.
Ще го правя с 36 метра вертикален сондаж?Трябва ли да има някакви маслени трапове и т.н.
Трябва ли да взема тръба 1мм. защото препоръчаните май са много тънкостенни?
Благодаря!
Ако ли не си го направил вече:
Ако не си заровил вече медните труби не го прави, до 3-5 години няма да имаш нито топло нито термопомпа. Да не говорим за икономии които ще са ти излезли директно от комина.
tony-bobo - специалист
пет сеп 30, 2016 4:08 pmlubaka2 написа:
torbalan написа:
lubaka2 написа:
...
Здравейте!
Интересува ме подземният колектор,който сте посочили.Той реално е 50 на 50 широка и тясна тръба.Прочетох в инструкция че се препоръчва около 25% да е по широката тръба?В инструкцията на моята машина пише:
Кондензаторът се състои от медни тръби, увити корони, които
присъединят дистрибутор и колектор.
Броят на пръстени ще варира в зависимост от калоричност
предоставен от генератора.
Брой на вътрешните пръстени 3
Короните се от мед с дебелина 0,4 мм до 0,6 мм
външен диаметър 9.52 мм дължина е максимално 80 m.
Тук въобще не е описана широката тръба???
Модела на компресора е Copeland ZR18.
Ще го правя с 36 метра вертикален сондаж?Трябва ли да има някакви маслени трапове и т.н.
Трябва ли да взема тръба 1мм. защото препоръчаните май са много тънкостенни?
Благодаря!
При мен са три кръга по 50 метра. 25 м. са по-тънката тръба, а другите 25 са с по-дебела тръба.
Точните диаметри вече не ги помня.
Интересно при мен едната тръба излизаща от термопомпата е 19мм. ,това мисля е за фреон в газообразна форма,
а другата тръба е 12.75 за за втечнения фреон.Чета в интернет ,че за вертикален вариант в сондаж едната тръба трябва да е 3/8,
а другата 5/8 тръбите на машината са по-големи за да поемат газа и течността по лесно ли?Някой ще даде ли съвет дали така е добре?Отдава 3.7kw харчи 1.05 kw. по американски стандарт 1 ton.Утре ще пусна снимки на тръбите......
При теб 1 тон машина 12.75 е равно на 1/2 OD (outside diameter) външен диаметър на медната тръба. зарявя се 1/2 , тоест 12.75 ако го правиш с един кръг, ако са два или повече кръга тръбата трябва да е 3/8.
Трябва да имаш в комплекта и два дистрибутора единия 3/8 а другия 5/8. Те са обикновенно някъде където можеш постоянно да имаш достъп или в мазето ти. От тях (от единия)тръгва единия край на тръбата която ще заравяш и се връща във втория, а втория дистрибутор се завруща за това което ти говориш че тръбата ти е по голяма едната.
tony-bobo - специалист
вт окт 04, 2016 3:02 pma_stoev написа:
Ъ, то що няма четерипътен? И топлообменник?
Някой може ли да познае какъв е синия елемент в който минават и ниското и високото?
Поне ТРВ има
От снимките нищо не се разбира, колегата може би е бил почерпан като ги е правил.
Но друго мога да кажа, тая термопомпа която си заснел е гаражна работа. Тръбите са огъвани на ръка къде му са сензорите, къде е автоматиката, а това голямото синкавото е топлообменника. Ако ли нее топлообменника, то това нещо няма да тръгне. А както казваш и четирипътен няма. Колегата може би го е купил от Илиянци.
tony-bobo - специалист
чет фев 02, 2017 1:54 amadonchevski написа:
torbalan написа:
Най добре е термопомпа с вода от сондаж.
На второ място е с директно изпарение в тръби под земята.
На трето със закопани пласмасови тръби, в които циркулира вода.
torbalan написа:
Температурата на подпочвената вода е 13 - 14 градуса целогодишно...

Температурата на земята на 2.5 - 3 метра е около 7 - 8 градуса (ако бъркам някой да ме поправи)

Термопомпите въздух-вода ще са по-ефективни от тези с подпочвена вода при температури над 13 градуса, а от тези с директно изпарение при температури над 8 градуса...
Предполагам слагаш на първо място термопомпата с вода от сондаж, заради посочените градуси на подпочвената вода? Но, не е ли голям риска да свърши водата в кладенеца?
Ако правилно разбирам, системите, които са земя-вода могат да ползват както термопомпа с директно изпарение, така и такава с вода в тръбите? Може ли една термопомпа вода-вода да се ползва, както за сондаж, така и при серпентина в почвата?

Може ли някой да даде пример на термопомпи с директно изпарение и с вода на по-известните производители като Toshiba и Панасоник?
Единствено тук откривам разни термопомпи вода-вода на Samsung.
Не само и нивото на водата може да му падне ами и хиляди други неща.
Торбалан както ги е подредил нещата са отдолу нагоре.

Най добра заровени вертикално полиетиленожи тръби (недостатък, най скъпа) предимства, дълъг живот
Втора: заровени хоризонтално полиетиленови тръби. ( Недостатък, малко по евтина от горната) предимства, дълъг живот
трета и четвърта ги забравете, тоест директен със заровени медни тръби или със сонда. (Предимства малки вложени средства) много къс живот 2-5 години. Нестабилен топлообменник или при другата със сондата проблеми ито много. и накрая я заибавате.

16 години съм врял и кипял в това, позволете ми, да ви спестя парите преди да ги загубите.
tony-bobo - специалист
чет фев 02, 2017 2:04 pmadonchevski написа:
Zoro5 написа:
Как си я представяш такава "маркова" ТП ? Агрегат с монтажен кит 150м тръба + права лопата с която да си я закопаеш в двора? :)
От фирмите евентуално може да си купиш агрегата (кутията с компресора) , но заровените тръби се проектират и копаят според конкретната ситуация. Може да се ползва ТП вода-вода ,но трябва да се напълни с антифриз откъм почвата, защото работните температури спадат под 0оЦ.
Кой ти иска монтажен кит? Кой говори за закопаването на тръбите? Питам за самата термопомпа. То по тая логика, като си купуваш термопомпа трябва да ти продават и кит за подовото 2000 метра тръби??!!

Ето ти една термопомпа вода-вода за да разбереш какво имам предвид (Термопомпа Samsung AM320FNBDEH AM100FXWANR):

Изображение Изображение
Няма такава с директен топлообменник.
IGSHPA базирана в Oklahoma не го позволява. Всички европейски сериозни компании производители на термопомпи са нейни членове.
на английски е (Direct Heat Exchanger) Тук в нито един Щат няма да ти позволят да правиш тая състема. Много е рискована.

Аз лично съм използвал в ранните години 2004-2006 метанол а после (glikol) някой по горе му казват антифриз но не е антифриз. Но работи като антифриз, но е базиран на хранителна основа.

С метанола е по добре защото когато работната температура падне около нулата или малко под, вискозитета на метанола е по добър отколкото на Glikol. На същия при по ниски температури му пада вискозитета и помпата започва да черпи малко повече за да върти флуида.
А и топлинния капацитет на метанола е по голям откокото на Glikol (антифриза).

С други думи и просто казано, ако искате помпата ви да работи задоволително трябра да спазвате само едно нещо. Това големите батковци (фирми) изобщо няма да ви го кажат, а то е:
За да бъде една помпа ефикасна то трябва Делта "Т" межди източника на енергия и консуматора да е ниска.
Ако източника е 7-8 градуса и консуматора(радиатор,конвектор) е 55 градуса то Делтата ви е 47. Респективно COP ви ще бъде нисък, но ако консуматора ви е 30 градуса и делтат в случая е 22 то респективно COP ще ви е в небето. Не чак толкова просто но не и сложно. Играят също значение и дебитът на помпите от двете страни и т.н.
Постигал съм в Чикаго термопопомпа в началото на сезона със COP ot 6,5 и нагоре. С поопростяване на системата, като премахнах една помпа а и буфер, където всички заводи го препоръчват, аз го премахнах и COP--то полудя. А с буфери, помпи, топлообменници и другите му п_ _ _ и майни нищо. Сметките на клиентите ми са значително ниски. Но аз знам защо са ниски, а конкуренцията не знае. Не е от термопомпата, а от изпълнението. Имал съм случай две къщи едни и същи, едната я правят с термопомпа земя въздух а ас другата куща с обикновенно вусдушно газово отопление двустъпално. На моя клиент сметката му с 20% по малка от онзи с термопомпата. Но така е,.. когато използваш лейката само да крепиш баланс, това се получава.
Най краткото пренасяне на флуида до където има нужда. Това е разковничето.

Въпроси Yes , No
Последна промяна от tony-bobo на пон авг 20, 2018 11:09 am, променено общо 1 път.
tony-bobo - специалист
вт фев 07, 2017 11:21 amМорозов написа:
Zoro5 написа:
adonchevski написа:
...Кой говори за закопаването на тръбите? Питам за самата термопомпа...
При директното изпарение заровените тръби СА част от самата термопомпа - по тях тече фреона, а не вода (за разлика от подовото, например).
ТП вода-вода са друга бира. И при тях може да се заровят тръби, но няма да са с директно изпарение.
Трябва да решиш дали ще заравяш фреонови тръби, водни тръби или ще теглиш вода от сондаж! Даже още по-добре е първо да си изясниш с какъв ресурс разполагаш - вода, земя или въздух и какви нужди от енергия имаш ? От там ще дойде и избора на подходяща ТП.
Колега,върти ми се една идеика.Директното изспарение неможе ли да се осъщестява вместо в земята да е в кладенеца :prayer: ,а за да незамръзне водата около тръбата с фреон,една водн помпа ще гребе от кладенеца в зависимост от Т на водата :prayer:
И като погледнеш само след два три дни вътре в кладенеца, ще видиш само една доста голяма буца с лед, с две забити медни тръби вътре в нея.
А чак тогава като го видиш и спреш помпата ще трябва да чакаш минимум една седмица това чудо да се разтопи.
tony-bobo - специалист
вт фев 07, 2017 8:39 pma_stoev написа:
Трябва си дебит на водата. Кладенеца до довечера ще е замръзнал и леда ще е смачкал тръбите.
Из темите тука го имаше линка към клипче за термопомпа из немско.
Басейн няколко кубика от бетон, като в бетона има залята две спирали тръба от полиетилен.
По двете циркулира разсол. По едната термопомпата охлажда басейна и той полека замръзва. По другата пък басейна се грее от слънчев панел. Понеже замръзването на басейна започва постепенно от към стените, при разширението на леда просто се вдига нивото на водата без да се пръсне. Солара разтапя когато има слънце. Басейна всъщност е акумулатор.
системата върши работа в немско, но няма да стане за охлаждане.
Ще стане и за охлаждане, ако имаш малко фонтанче с много малка помпа да засмуква водата и да я връща обратно на капки от минимум 2 метра височина обратно в басейна.
LazarGanev - "Велик майстор"
tony-bobo, добре дошъл в нашия форум!
tony-bobo - специалист
ср фев 08, 2017 12:33 am6osi6 написа:
Защо да се грее басейн от слънчевите панели, след като те с 15 -20°C на топлоносителя, неизползваем в буферите, могат да греят фреона на термопомпата по тази схема?MODUL.png
Тая състема е толкова сложна че даже и представа си нямате.
Загубите в тия боилери и теплообменници чисто и просто ще ви изяде спестяванията.
За разлика от други, изчислявал съм спестяванията на една такава състема със софтуер, тук в Щатите.
Ако ли някой не ти покрие половината от цената, няма никаква възвращаемост. С други думи Тока който ще платиш през следващите 10 го до 15 години трябва да го изръсиш за една такава състема. Това не е за направи си сам. Една малка грешка и си до там. А те стават толкова лесно.

Тук искам да ви споделя нещо друго:
Преди около 11-12 години бях инвалван в един проект 132 самостоятелни къщи, тогава икономиката им падна и тия двама братя строители за да продължават продажбите на отделните парцели, рещиха да бъдат и строители.
За да продължават в бизнеса си някой отнякъде им е дал идея да направят първият в Щатите (Net Zero Subdivision) къща която каквото консумира да си го произвежда.
Та незнам откъде са ми намерили номера искаха специалист по точно тези състеми. А те се брояха на пръсти в Чикаго гогава. Но повечето от тях бяха на ниво (жабата видяла че слагат копита на коня и тя искала) долу горе.

Оправял съм им състемите на повечето от тях затова ги знаех. Ревяха клиентите им посредата на зимата никой не може да им пусне машините, студ по къщите. А аз смях. А какви сметки плащаха за ток в същото време не е за говорене.

Най смешо беше с един Французин, къща на два етажа с голямо стълбище. 100 фирми викал всичките различни отговори и човека се объркал нацяло. А то нова къща, той си я строил, архитект. Попаднал на тия разбирачи и какъв резултат. През зимата исползват някви малки електрически печки за по всяка стя, а през лятото в продължение на 3 месеца никой не се качва горе. Пурвия етаж 22 градуса подържа помпата а втория 39-40c. Никво студено не отива.(Системата е вода/въздух с въздуховоди)

Работил му един еладжия Българин на който сум му правих къщата, че тоя французин си се наоплакал. А нашия Димитар му дал телефона ми.

След като видях дистрибуторната му състема (отне точно 2 минути) и му казах никой не може да ти го оправи ако не се решиш да разбиеш половината къща, та накратко човека се нави да разбие почти всичко на първия етаж да му се оправи.

Защо ви ги казвам тия неща: та тия братя с тия кущи ме направиха партьор 33% на строителната фирма и в продългение на 7 месеца първите планове бяха готови. Казах им ако искат ще им намаля 90% енергията но за другите 10% ще излезе доста скъпо. Те не та не.
Искат 100%. Та за да спестят още 30-40$ на месец те трябваше да инвестират още между 32 до 34,000$ на къща. тоест плашаш си сметката за тока предварително за следващите 30 години.

Та това е основния въпрос КОЛКО струва всичко това?
Ако ли не си го правиш ти, и наемеш фирма, (тук говорим за качествена работа а не нещо долу горе да му мяза) Ние говорим да си платиш сметката за тока за следващите 20 години предварително, при положение че състемата ви работи безупречно и не сте повикали нито веднъж техник да я оправя. Тук говоря за нещо сложно.

А вместо да давайте такива манги, парите ги изпозвайте за изолация. Не каква да е а (spreyfoam) пръскан стероформ. Идва на два компонента в две различни цилиндъра. (и тук си има тънкости но то къде няма) Даите си парите за високо ефективна дограма с три стъкла вместо две.
И след това като искаш да се топлиш отиди до църквата купи десетина свещи от по дебелите, запали три в хола и по една в спалните и това е.
Па ако не искаш свещи, да купуваш кажи на жена си да си мие косата всеки ден и да включва сушоара за по десетина минути на ден и това е. И не се майтапя тука
Мяма помпи нама топлообменници, разшерителни съдове, колектори, басейни, фреони и глупости. Разберете, колкото по простичко по добре.
Така ни е еучила инж. Донкова от " Вилхелм Пик, сегашния Henry Ford. Колкото по опростена е състемата то е по ефикасна и обратно.
Най ниска цена за отделните компоненти и най директно пренасяне на топло/студено носителя до отопляемото помещение. Това е основата.

Въпроси YES, NO???
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 34

Тема "Термопомпа Земя-Вода(самоделна)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: