• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Напишете въпрос свързан със санирането.
naster - майстор
Аз се интересувам точно вместо обръщане с фибран, монтаж на дограмата в равнината на зида (откъм фасадата), а изолационните плочи (15-20 см дебелина) да застъпят по 2-3 см на профила...
Hursa - майстор
Такъв монтаж - на външната "повърхност" на стената си има своите плюсове, но и минуси, според мен. Но това е в сила за който и монтаж да се избере. Мисля, че не е желателно изолацията да припокрие така дограмата, при външна топлоизолация. Защото около 4 - 5 см от периферията на топлоизолиращите плоскости няма да са залепени, а е желателно именно периферията, особено където изолацията "свършва" (около прозореците, в ъглите на сградата, отгоре и отдолу на топлоизолационния слой) да е добре фиксирана и изолирана от проникване на въздушни течения и вода от дъжд. Може би трудно ще се фиксира и армиращата мрежа на шпакловката, а тя ("шпакловката") пази от проникване на вода при дъжд (а и от въздушните течения) - под изолацията. Но пък има монтаж на дограмата директно в изолационния слой - на планки. Там вижте как е оформено около дограмата. Може би все пак е по-добре, припокриването на профилите на дограмата, оформлението на прозоречния отвор около дограмата да се направи допълнително със сравнително тънки листове фибран и при избрания от вас монтаж.
(Ако не изцяло, то бих предпочел поне външният ръб на дограмата да "лежи" на изолацията, докато тежестта и лежи на зида - външните повърхности на профилите са значително по дебелостенни (за разлика от "стените" разделящи камерите), те основно придават структурната здравина на профила. Но същевременно те и са значително по-топлопроводящи поради това, че са дебелостенни. Но като цяло това е издребняване.)
При такъв вариант на монтаж, какъвто сте избрали, но може би и при всеки вариант - е желателно (мисля) дограмата да се монтира върху "носещ" профил - отдолу. Така ще се създаде възможност по-добре да се изолира долния край на дограмата, но по важното да се монтира "правилно" подпрозоречен перваз, който да отвежда водата (значително по добре, от колкото при "челния" монтаж на този перваз), която би се стичала по дограмата (или по стените на прозоречния отвор) при дъжд с вятър носещ го към прозорците. (Има и специални профили, оформящи връзката между дограмата и топлоизолацията - за страничните вертикали и отгоре, но май рядко се срещат у нас.)
naster - майстор
Има логика. Но, самия EPS няма влагозащитни функции, т.е. дори и да е плътно прилепен, ако не е правилно изолирано при "обръщането", детайлът отново би бил компрометиран.

Чел съм за монтажници, които не са на "ти" с монтаж на "котви" или планки, затова алтернативно мисля за монтаж на предния ръб на зидарията. Иначе не мисля да спестя от правилно монтирани первази. Все още избирам доставчика - и гъвкавостта му при неортодоксалните подходи в монтажа също натежи в даден момент.
Hursa - майстор
А какви са съображенията да изберете такъв монтаж? 15 20 см изолация и вероятно значителни средства за дограма. Но въпреки това при такъв монтаж има вероятност за поява на конденз в долната част на стъклопакетите. Ще бъде разочароващо. Отвътре как смятате да "обърнете" дограмата? Ще има ли "под прозоречна дъска"?
naster - майстор
По-скоро го имам като алтернатива на котвите... не всеки доставчик е на "ти" с монтаж пред зида, или в дървена рамка, например с цел изнасяне.
Hursa - майстор
По скоро питам, защо предпочитате монтаж на външната повърхност пред монтаж на вътрешната повърхност на стената. Какво отопление е предвидено?
naster - майстор
Ахаа. Бърз отговор - арх. Цилков беше споделял графики на термомостове на дограми, според монтажа. И изводът беше, че дограмата трябва да се разположи по средата на преградната стена, т.е. зидария + изолация. И според мен има логика, защото колкото по-малка част от зидарията е изложена на атмосферни условия, т.е. има нужда от обръщане, толкова по-прекъснато е топлопреминаването. Отоплението е предидено с рекуператор и нискотемп. конвектори (газ).
BLUEPUPIL-2 - специалист
Hursa, страхотен пост. Не бива да се съмняваш за стойностите на тройния и четворния стъклопакет. И надали някой ще посмее да ги обори, защото това е голата истина, останалото е маркетинг, реклама и потребителска психология. И както отбеляза, двете дограми дават много по-големи възможности и гъвкавост при изолирането около прозорците. Има и малко истина в опасението, че светлината може да понамалее, но това важи само за стари сгради. Но пък при къщите винаги отвора за прозореца може да се поразшири с 20-тина см, особено ако са ползвани по сговорчиви елементи за зидане на външните стени.
шоп - майстор
пет окт 26, 2018 4:29 pmnaster написа:
- арх. Цилков беше споделял графики на термомостове на дограми, според монтажа. И изводът беше, че дограмата трябва да се разположи по средата на преградната стена, т.е. зидария + изолация. И според мен има логика, защото колкото по-малка част от зидарията е изложена на атмосферни условия, т.е. има нужда от обръщане, толкова по-прекъснато е топлопреминаването.
100% съгласен.

Чета руския форум. Там са стигнали и по-далеч. Не монтират дограмата на предния ръб с планки, ами с планки я изкарват и още по напред с 1/2 размера на дебелината на профила. Разбира се говорим за изолация + 20 см

Всичко това е документирано, построено, изпитано и споделено с доста снимки с термокамера.

@naster, ако някоя фирма не може да Ви монтира дограмата на планки, съвет от мен: пропуснете я.
Още един съвет от мен ( 2 год. съм изработвал и монтирал ПВЦ дограма) планки от 1.5мм поц. ламарина ги пропуснете. По добре си поръчайте 2 или 3мм неръждаеми планки. Всеки железар може да ги изработи. Дори и неръждаема шина 20х3 или 30 х2 да си купите и сам с флекса да я нарежете и с бормашина да я разпробиете пак е по-добре от недоразумението 1.5мм поцинкована планка.
Успехи!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Има ли смисъл от вътрешна изолация?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: