Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
пет дек 07, 2018 9:59 pmGreykoExp50RB50 написа:
Благодаря ,за предложението но ще се въздържа за котела,искам да закупя/заменя само главата(горивната камера) с такава на 20кв.
Поздрави!
Да, може да пробваш, аз ти гарантирам резултата - още повече конденз, дори и при по-висока котелна температура, тъй като изгорелите газове се преохлаждат по-лесно. Топлообменникът на Expert е преоразмерен (за максимално КПД) до толкова, е като сложиш по-малка горелка на голям котел, тръгва конденз. А при тебе ще е 2 размера по-голям. Грейко препоръчват в случай като твоя да се запушат крайните тръби, които така или иначе са излишни, за да се предотврати конденз. Може да се сложи по една ламаринка отгоре. Обратният вариант е безпроблемен - по-малък котел може да поеме един размер по-голяма горелка, без това да се отрази съществено на КПД. При много други марки (български и вносни) не е така - например за котел, който се води 25кВт се казва, че максималното му КПД е при 15-18кВт, после почва да спада. Но - пробвай и кажи, офертата за горивната камера си остава, пък може да си купиш и нова.
filmatoplo - майстор
Аз също твърдя че конденз е възможен .
пет дек 07, 2018 11:59 pmvrangelov написа:
...
@Трифон П.Трифонов, той каза, че няма място, иначе решението на проблема чрез буфер си е класика, клише е нещо съвсем различно.
Прав си, неправилен термин.
Мисля, че излишно ще си оскъпи инсталацията, след като има евтино и по правилно решение.
Арматурата около буфер е кажи речи колкото неговата цена, а 2 кубика буфер си е цифра.
Ако иска, за удобство...(комфорт и по оптимално горене), пак може да добави буфер, на по малък.
LazarGanev - "Велик майстор"
filmatoplo написа:
Аз също твърдя че конденз е възможен .
Затова предложих пълна смяна, другото е агония и похабяване на хубавия все още котел.
filmatoplo - майстор
Така е ,щом се появи тази възможност да се смени с нов 20 киловатов котел .
GreykoExp50RB50 - специалист
съб дек 08, 2018 8:01 amLazarGanev написа:
пет дек 07, 2018 9:59 pmGreykoExp50RB50 написа:
Благодаря ,за предложението но ще се въздържа за котела,искам да закупя/заменя само главата(горивната камера) с такава на 20кв.
Поздрави!
Да, може да пробваш, аз ти гарантирам резултата - още повече конденз, дори и при по-висока котелна температура, тъй като изгорелите газове се преохлаждат по-лесно. Топлообменникът на Expert е преоразмерен (за максимално КПД) до толкова, е като сложиш по-малка горелка на голям котел, тръгва конденз. А при тебе ще е 2 размера по-голям. Грейко препоръчват в случай като твоя да се запушат крайните тръби, които така или иначе са излишни, за да се предотврати конденз. Може да се сложи по една ламаринка отгоре. Обратният вариант е безпроблемен - по-малък котел може да поеме един размер по-голяма горелка, без това да се отрази съществено на КПД. При много други марки (български и вносни) не е така - например за котел, който се води 25кВт се казва, че максималното му КПД е при 15-18кВт, после почва да спада. Но - пробвай и кажи, офертата за горивната камера си остава, пък може да си купиш и нова.
Малко се пообърках ама разбрах!
Добре ще направим смяна,"има сделка" навих се и се надявам,че всичко ще е наред! :)
Ще организирам транспорт,на лични ако искаш да се уточним - кога,къде(вече е ясно защо...) :)
Поздрави!
vrangelov - специалист
съб дек 08, 2018 8:27 amТрифон П.Трифонов написа:
...
Ако иска, за удобство...(комфорт и по оптимално горене), пак може да добави буфер, на по малък.
Радвам се, че се разбраха. Това, което ще направи, също е добър вариант.
Съгласен ли си, че ако след време сложи буфер, това сега ще е било ненужно.


Поздрави
съб дек 08, 2018 9:47 amvrangelov написа:
...
Съгласен ли си, че ако след време сложи буфер, това сега ще е било ненужно.


Поздрави
Ами не.
Мощен котел- 50 киловата.
Буфер - 2500 литра, да речем 2000.
Изискванията за буфер към пелетен котел са ок. 20л на киловат.
Отопляема площ-150 квадрата ли бяха?
Котела ще пали по веднъж на денонощие, винаги ще е от студено, винаги ще има конденз.
Скъпо, но незнам дали е сравнимо с последното решение.
Втори вариант:
Поставя буфер 1000 литра.
Буфера ще се изразходва преди да е изстинал котела, няма конденз.
Пак си е скъпо. Просто не си пасват нещата, няма "симфония", както казва Филма.
Двайската ще работи постоянно, изключая преходните сезони. За неговата отопляема площ, перфектната конфигурация е Експерт 20 комплект с RB 20 и буфер 1000 литра.
Всичко е въпрос на сметки и най добре предварителни и правилни.
Наблюдавам подобна инсталация– моята.
Буфера е 500, къщата е наполовина.
Имам наблюдения и над къща с подобна на неговата квадратура, с правена инсталация от човек, който активно взема отношение по темата. Експерт 20 се справя чудесно, топли и 200 л БГВ, без буфер.
Друга негова инсталация дава преразход, но неправилно "оразмерена" по изискване на заказчика. Иначе си работи добре.
Поздрави!

Благоверната каза да не си търсиш причина да не подаряваш цветя.
Последна промяна от Трифон П.Трифонов на съб дек 08, 2018 10:39 am, променено общо 1 път.
jolobg - специалист
пет дек 07, 2018 1:55 pmandy_forresite написа:
...
Jolobg показва Херц с пряко действие. Монтира се като Есбе-то. Не разбирам какво се постига с този кран на байпаса. Притварям го. Ще прибутва повече вода към радиаторите, но дали вентилът ще успее да смеси водите за да докара в котела 55-63? Работният елемент вътре няма ли да се премести в посока да пуска към котела и да се притвори към радиаторите в по-голяма степен? Така водата ще се движи бавно... :? А, Jolobg, този вент няма ли да затвори напълно (без 10%) чак при връщаща 63°? Според мен това никога няма да стане. Може би 80 гр задание, пълна мощност с помпа на максимум да е възможно.
Целта на ограничаването на дебита е баланс, така че смесването да започне още при 55 градуса. Да, затваря напълно при 63 (с просълзяване). От друга страна, 10% са необходими и достатъчни за загряване термоелемента на вентила. При поддържане на 63 градуса може и без кран, но процесът на подгряване на цялата система ще е по-бавен. Дебита в системата остава ~ същият както и без вентил (минус просълзяването) :yawinkle:
Последна промяна от jolobg на съб дек 08, 2018 10:48 am, променено общо 1 път.
съб дек 08, 2018 10:36 amjolobg написа:
пет дек 07, 2018 1:55 pmandy_forresite написа:
...
Jolobg показва Херц с пряко действие. Монтира се като Есбе-то. Не разбирам какво се постига с този кран на байпаса. Притварям го. Ще прибутва повече вода към радиаторите, но дали вентилът ще успее да смеси водите за да докара в котела 55-63? Работният елемент вътре няма ли да се премести в посока да пуска към котела и да се притвори към радиаторите в по-голяма степен? Така водата ще се движи бавно... :? А, Jolobg, този вент няма ли да затвори напълно (без 10%) чак при връщаща 63°? Според мен това никога няма да стане. Може би 80 гр задание, пълна мощност с помпа на максимум да е възможно.
Целта на ограничаването на дебита е баланс, така че смесването да започне още при 55 градуса. Да, затваря напълно при 63 (с просълзяване). От друга страна, 10% са необходими и достатъчни за загряване термоелемента на вентила. При поддържане на 63 градуса може и без кран, но процесът на подгряване на цялата система ще е по-бавен. Дебита в системата остава ~ същият както и без вентил.
Това не е съвсем така, щото крана както и да го връткаш, патрончето му трябва температура и си знае неговата.
С кран или без, вентилите с "пълно" отделяне, си работят по един и същ начин.
Аз слагам кран заради удобството при почистване на филтъра.
При Термовар, крана е задължителен. Без него има драма с дебита.
Вероятно си чел старата тема, дето човека си махна вентила.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: