Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Andri01 - майстор
Котелен корабен вентилатор: същата схема! При първоначално продухване -тръгва: на малката и минава на високата. Запалване-работи на малката ,при увеличаване на разхода на пара-вдига на голямата скорост.
mironcho - специалист
:? :? :?
пон дек 31, 2018 4:11 pmLandser написа:
...Подадох напрежение на 1 та 3-ка и тръгна бавно след това смених на другата тройка и тръгна бързо...
Понеже до тук няма снимка на клемната кутия, а се разискваха куп схеми за превключвания и замоствания, да питам: Достъпни ли са звездните центрове на двете групи намотки за разваляне на звездата, за да може да се случи каквото и да било за/размостване? Нека пусналия темата да отговори и тогава да го засипваме със схеми и съвети.

За много години и бъдете здрави :partyman: !
Hursa - майстор
вт яну 01, 2019 5:38 pmLandser написа:
Съпротивлението е както казах и при 2 те тройки около 30 ома което ще рече че и на бързата без замостване би трябвало да е 700 вата само, че оборотите са далеч повече от
1430 от тук се разбира, че двигателя не работи както трябва ако се замости първата тройка съпротивлението ще падне на половина от там мощността се вдига и трябва да е 1100 вата както е дадено по табелка но тук само гадая ще се види на място за какво иде реч интересно е, че машината е работела така свързана в случая работи триъгълник триъгълник :lol:
Далеч повече - т. е. около 2800-2900? Може би греша и при такова нестандартно включване - не работи като четириполюсен, а като двуполюсен.
пс Най-вероятно е това. Но готова схема май няма да намеря, трябва да я "рисувам".
(Всичките схеми, които гледах са за четириполюсен/двуполюсен двигател - а този е 8/4 полюсен. Ще трябва да се обмисли.)
Когато го включите, като двойна звезда (със замостването) и напрежението на всяка намотка ще падна на около 70% от номиналното. (А при асинхронните двигатели момента зависи от напрежението в квадрат.)
Има двускоростни електродвигатели със съединение на статорните намотки с число полюси 8/2. Но не ми се вярва, дори да е пренавиван двигателя да е с такава схема на съединение. Макар, че може и да е възможно от 8/4 да бъде преработен, като 8/2.
вт яну 01, 2019 8:50 pmmironcho написа:
Достъпни ли са звездните центрове на двете групи намотки за разваляне на звездата, за да може да се случи каквото и да било за/размостване? Нека пусналия темата да отговори и тогава да го засипваме със схеми и съвети.
Ако не е преработван - няма свързване "звезда" при намотките му.
mironcho - специалист
Именно, като не е ясно дали е преработван помагаме ли изобщо на питащия с три страници писане.
tsenkov - специалист
Най вероятно е пренавиван и е завъртян клемореда. Често се случва.
Landser - напреднал
вт яну 01, 2019 8:50 pmmironcho написа:
:? :? :?
пон дек 31, 2018 4:11 pmLandser написа:
...Подадох напрежение на 1 та 3-ка и тръгна бавно след това смених на другата тройка и тръгна бързо...
Понеже до тук няма снимка на клемната кутия, а се разискваха куп схеми за превключвания и замоствания, да питам: Достъпни ли са звездните центрове на двете групи намотки за разваляне на звездата, за да може да се случи каквото и да било за/размостване? Нека пусналия темата да отговори и тогава да го засипваме със схеми и съвети.

За много години и бъдете здрави :partyman: !
Клемна кутия няма беше свързан с лустър клеми и звездни центрове ако има въобще то тогава би трябвало да няма връзка между едната и другата тройка
В моя случай има връзка ако схемата е тази:
Прикачен файл:
Screenshot_20190102-114012.jpg
то тогава мотора е триъгълник двойна звезда не виждам проблем ако на бързите се замости тройката на бавните и се пусне за секунда, дори и да е грешно не мисля, че ще изгори за секунда!? :? :?
plamen6703 - майстор
Действай смело, ще се справиш успешно със задачата!
По-малко чети вече в тая тема, темата се напълни с цели "чаршафи" с откровени глупости! :partyman:
lov - майстор
Същото ти го написах по горе. Ръгай смело в контакта щом си разбрал кои са бавните обороти. И послушай какво ти каза колегата от предния пост.
Landser - напреднал
plamen6703 написа:
Действай смело, ще се справиш успешно със задачата!
По-малко чети вече в тая тема, темата се напълни с цели "чаршафи" с откровени глупости! :partyman:
ср яну 02, 2019 1:53 pmlov написа:
Същото ти го написах по горе. Ръгай смело в контакта щом си разбрал кои са бавните обороти. И послушай какво ти каза колегата от предния пост.
Благодаря! Колеги така смятам да направя :partyman: :wink:
Hursa - майстор
Ако просто гледаш да си свършиш работата, можеше просто замостиш първите три извода (при включването към които получаваш ниските обороти) и да замериш съпротивленията между другите три. Би трябвало да получиш около 15 ома (пс спрямо "моста" - 7,5 :)) (след, като получаваш 30 ома при замерването, което си направил). Ако е така, значи всичко си е наред, няма преработка на двигателя и можеш да го включваш нормално и в "двойна звезда". Аз мислех, че просто любопитстваш и беше любопитно да се отговори :).

Тема "Трифазен двигател схема въпрос???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: