Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
plamen6703 - майстор
ср яну 02, 2019 5:55 pmHursa написа:
и да замериш съпротивленията между другите три.
Технически грамотен човек не трябва да ползва думата в червено за измерване, ако хвърляш с камъни вече е друга работа :cool: . Казвам ти го понеже пишеш за вектори, прилагаш схеми на свързване, ако ще е гарга, рошава да е :wink: ! :partyman:
Landser - напреднал
Може колегата да е бил прав, ми той ако не тръгне мАтора може и с камъни да го зямеря
:lol: :lol: :-D
Hursa - майстор
Ми това (такъв замер :) ) е най-елементарната проверка. По-добре от колкото да се мисли с ръце, да включваш и да гледаш какво ще се получи.
(Но мислех, че темата е "защо така се получава" - много по интересен въпрос, жалко :) )
Последна промяна от Hursa на ср яну 02, 2019 8:24 pm, променено общо 1 път.
Landser - напреднал
Да и за тва е темата, защото някой хора казваха, че мотора няма да тръгне на бърза без замостване, е тръгва си даже и под товар макар, че на скорост много по голяма от 1430 об/мин и от тук идва следващия въпрос.
При положение на еднакво съпротивление и на двете намотки то тогава какъв е проблема мотора да не работи така и да изгори.
В случая като се замисли човек мотора става трискоростен?!
:? :shock: :shock: :supz:
Landser - напреднал
Само, че си мисля, че така свързан вала изостава или избързва спрямо магнитното поле, няма синхрон между полето и вала или
Само аз така си мисля доста интересно :?
Hursa - майстор
ср яну 02, 2019 8:24 pmLandser написа:
Да и за тва е темата, защото някой хора казваха, че мотора няма да тръгне на бърза без замостване, е тръгва си даже и под товар макар, че на скорост много по голяма от 1430 об/мин и от тук идва следващия въпрос.
При положение на еднакво съпротивление и на двете намотки то тогава какъв е проблема мотора да не работи така и да изгори.
В случая като се замисли човек мотора става трискоростен?!
Това вече е по интересния въпрос - поне за мен. Предполагам, че ще грее значително - като се натовари. Ще харчи значително - при малка изходна мощност. В случая - това, че са еднакви съпротивленията е само проверка на схемата, но не и как са позиционирани намотките в статора.
ср яну 02, 2019 8:30 pmLandser написа:
Само, че си мисля, че така свързан вала изостава или избързва спрямо магнитното поле, няма синхрон между полето и вала или
Само аз така си мисля доста интересно :?
Няма как да избърза, когато работи в двигателен режим, не и асинхронен двигател с такъв ротор - но това е според мен :) - може да се докаже.
Двигателя е асинхронен - ротора "приплъзва", изостава - спрямо "въртящото се" магнитно поле индуцирано от намотките на статора. Колкото "по многополюсен" е двигателя - толкова повече време е необходимо на полето да "опише" пълен оборот - "пробягвайки" по намотките на статора - съответно по бавнооборотен е двигателя. Увеличавайки съпротивителния момент - приложен към ротора - увеличава се "приплъзването", увеличава се тока през намотките му, увеличава се консумацията му. Но съпротивителния момент, с който можем да натоварим двигателя - може да нараства само до т. н. "критически въртящ момент" на двигателя - максималния, който може да даде. При такъв "критически момент" се достига до т. н. "критическо хлъзгане" - максималното приплъзване в конкретния двигател. При натоварването му над критическия въртящ момент - двигателя спира и може да "изгори намотката" на ротора. Но това е - до колкото знам. ("Обяснението" е доста повърхностно, специалисти в електротехниката биха дали значително по-добро, сорри :).)
(Но за коректност - трябва да се прави разлика между "асинхронен двигател с накъсо съединен ротор" - какъвто е в случая и т. н. "асинхронен двигател с двойно захранване".)
lov - майстор
Ще ти го кажа на право с риск още от първия ден на новата година да ме гледаш на криво. Оправи си понятията за индуктивно съпротивление и тогава обяснявай какво съпротивление измерваш на намотките и мощностите ги остави на страна. Т'ва не ти е реотан на печка..
А за асинхронните двигатели и особенно за двускоростните най добре е да забравиш всичко което знаеш и да почнеш от ново да четеш.
Hursa - майстор
С такава реплика трудно ще ме засегнеш - питащия е мерил активното съпротивление на намотките и само за него ставаше въпрос (и то в случая, няма почти нищо с мощността). Може би ти трябва да попрочетеш?
Всъщност - той може да каже как го е измерил, може пък да не съм разбрал. :)
mironcho - специалист
Върнах на първата страница и видях, че в третия пост пишеш, че има връзка между едната и другата тройка. Извинявам се за пропуска. Това и факта, че мериш еднакви съпротивления би трябвало да е знак, че мотора дори и да е пренавиван е направен по оригиналната му схема. А защо мериш еднакви съпротивления и как да измериш за да разбереш дали двете намотки са съвсем еднакви предлагам да се досетиш сам. То това май няма никакво значение, ако мотора тръгне, както е предвидено. :partyman:
До колкото си спомням моторите с превключвател D-YY се характеризират с еднакъв въртящ момент на двете скорости. Само, че за да стане това трябва да превключваш напълно, т.е. да замостваш иначе само с превключване на високата скорост мотора работи в странен триъгълник.
При положение, че знаеш коя е бавната, включвай смело. Според мен е добре да провериш и запазиш (или смениш с нов) пакетния превключвател за скоростите и да добавиш контактор само за включване.
Ето схема на превключвател бавно-бързо, малко по-лесно смилаема от тази в другата тема:

Прикачен файл

p078.gif
p078.gif (9.38 KиБ) Видяна 1313 пъти
Hursa - майстор
ср яну 02, 2019 11:55 pmmironcho написа:
До колкото си спомням моторите с превключвател D-YY се характеризират с еднакъв въртящ момент на двете скорости.
При звезда/двойна звезда въртящият момент се запазва. При триъгълник/двойна звезда максималния въртящ момент нараства почти два пъти.
Изображение

Тема "Трифазен двигател схема въпрос???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: