• 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 61
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
шоп - майстор
пон фев 01, 2021 10:46 am2metraninja написа:
Кажи ти от твоята практика - как е статистиката монолитни срещу дървени срещу с желязна конструкция къщи по отношение на пожарите? Груби цифри ако дадеш може да поразсъждаваме.
Моята практика е само от 20 години и само на фона на 2 общини и 32 населени места.

Не смятам, че на база на този времеви период и на тази териториална рамка може да се направи статистика.

Дори обаче да си изкажа мнението на база 20 годишният си опит, собствениците на не масивни къщи няма да им хареса написаното.
resistbody - майстор
пон фев 01, 2021 10:03 am2metraninja написа:

Да, да - и аз видях че като пари е същото - пяна или циментово лепило. А в усилие и време е 10 пъти по-добре с пяната. Но тази пяна достатъчно здраво ли държи стиропора сама? Налага ли се все пак да се дюбелира с метални крепежи за стената? Също трябва да пробвам колко здраво се захваща за дърво пяната.
Пяната е в пъти по-здрава от лепилото, на 1 етаж дюбели не ти трябват... последно време изолираме гаражни врати с xps и пяна, имам гараж на 4г и не е мръднал и залепен за тавана на микробус, който се гъне яко и се кара по дупките..
С пяна имам лепен ЕПС за ГК и за Термопанел(пак ламарина).. за Тухла 10см Епс.. без дюбели едноетажно.. всичко това после с 2 ръже шпаковка и мазилка..
Недостатъка е, че ако е криво трудно се наглася и се налага да сложиш някоя и друга топка циментово лепило.. ама в твоя случай не те притеснява крив градеж..
2metraninja - специалист
пон фев 01, 2021 2:57 pmBLUEPUPIL написа:
пон фев 01, 2021 10:58 am2metraninja написа:
А как се монтира сайдинг върху налепен полистирен?
Анкерираш ст. профил в цокъла и сачака!
Доста дълги и здрави профили ми се струва че ще дойдат. Май обикновената мазилка върху ЕПС-а ще е по-лесно и по-евтино и по-технологично решение.
schuldiner - майстор
пон фев 01, 2021 8:17 pmшоп написа:
пон фев 01, 2021 10:46 am2metraninja написа:
Кажи ти от твоята практика - как е статистиката монолитни срещу дървени срещу с желязна конструкция къщи по отношение на пожарите? Груби цифри ако дадеш може да поразсъждаваме.
Моята практика е само от 20 години и само на фона на 2 общини и 32 населени места.

Не смятам, че на база на този времеви период и на тази териториална рамка може да се направи статистика.

Дори обаче да си изкажа мнението на база 20 годишният си опит, собствениците на не масивни къщи няма да им хареса написаното.
В едно жилище, независимо от конструкцията, има достатъчно горими материали.
Преди десет години като направиха цигарите самоизгасващи, почнах да се интересувам защо и струва ли си неудобството /за пушача/. Според статистиката най-вероятната причина за домашен пожар е готвенето, следвана от отопление, неизправна ел. инсталация и доста по-рядко от забравена цигара. Обаче пък смъртните случаи са наобратно - 3/4 са от цигара в леглото и почти никакви от загоряла манджа. След приемането на стандарта за самоизгасващите пръстени в цигарената хартия, според това, което съм чел, смъртните случаи падат с 1/3, но продължават да са водеща причина за смърт. Пожарите от готвене остават на върха по брой причинени пожари. Пак според статистиката 40% от българите са пушачи. Как са разпределени в домакинствата и дали пушат вкъщи не е ясно, но все пак си е количествен фактор.
Всеки може сам да чете - повече от половината пожари започват в тъмната част на денонощието, 80% от жертвите са заспали по време на възникването, възрастните и трудноподвижните са преобладаващи сред пострадалите, димната аларма повишава двойно шансовете да няма щети, вероятността за пожар в еднофамилна къща/вила е десет пъти по-голяма от апартамент и т.н.
Който за първи път вижда написани противопожарните норми, е по-добре да се довери на специалист както за проектирането, така и за изпълнението. На мен най ми харесва да мине пожарникарят и да огледа всичко, включително да обясня за скритите работи и чак като приеме съм горе-долу спокоен. Иначе всеки малко поне съобразителен и отговорен може и сам да се справи, но на свой риск.
2metraninja - специалист
пон фев 01, 2021 3:18 pmHursa написа:
пон фев 01, 2021 10:58 am2metraninja написа:
Относно паропропускливостта на стиропора...
Вижте структурата на ЕПС – притежава паропропускливост, съизмерима с тази на бетона, поне според даденото навсякъде за него. Може да се различава при различните производители, но не чак много – просто технологията му на изготвяне е практически еднаква. Вижте и структурата на ХПС – различава се, затова паропропускливостта му е значително по-малка, но пък му подобрява топлоизолационните качества (както и механичните) – и е чувствително по-скъп. Едва ли на производител ще му е изгодно да произвежда нещо с качества близки до тези на ХПС, а да го продава като ЕПС.
Гледах разни руснаци и това, което си взех като бележка е че си струва да се премери паралелепипеда от ЕПС и да се претегли и да се види колко реално тежи на м3, защото можело да се казва 25 кг/м3, но това било тип ЕПС, а на практика разрешено било и до 15 кг да е реалната му плътност. Съответно по-тежкия епс има по-добри топлоизолационни свойства и чисто механични защото има по-малко "дупки" между отделните топченца стиропор и с апо-плътно притиснати. Ще се разходя до един двама производители тук да видя техните и ще видя колко е плътен, защото един друг руснак показа как излята отгоре, водата си попива и преминава през 5 см стиропор за секунди и почва да капе отдолу. Ако е толкова регък, може и да диша наистина, защо да не, то водата направо минава, а какво остава за пари.
пон фев 01, 2021 3:18 pmHursa написа:
Вижте паропропускливостта, която дават за неопора (графит съдържащия ЕПС - ГПС) – дават я еднаква с тази на стиропора (ЕПС). Написахте, че ламбда (коефициента на топлопроводност) на неопора е с 25% по нисък от този на стиропора, но всъщност разликата е около 12% (Около 25% е за формувания ЕПС) – дали си заслужава цената на неопора, при положение, че разликата може да я компенсирате с по-дебел слой ЕПС и да ви излезе по-евтино.
Според мен, основния проблем, за конденз, който получавате е поради много ниската паропропускливост на ОСБ плоскостите. Ако може в показаната конструкция на стената – те да се монтират от вътре на гредите и върху тях лист гипсокартон (евентуално). А от външната страна на гредите, ако поставите гипсофазер – проблем с конденз не би трябвало да имате – дори без паропреграда, с вата между гредите и при ЕПС налепен отвън. Но дали може така да се реализира. (Или поне да се заменят плоскостите ОСБ - с друг материал.)
И в предишни теми съм срещал идеята да се монтира ОСБ от вътрешната страна, и калкулатора също го показва като по-добрия вариант това. Не че не е възможно - напълно възможно е, и това ще реши проблема с конденза по ОСБ-то, но не защото парите няма да преминават навътре в стените заради непаропропускливостта на ОСБ-то (може би отчасти и за това), но основно защото ОСБ-то ще е по-близо до отопления въздух и реално ще е с температурата на стаята и няма защо по него да се образува конденз. Така ще спасим ОСБ-то от мокрене, но гипсфазера от външната страна, ако между ОСБ-то и него има изолация в стенната кухина, пак ще е студена повърхност, върху която да кондензират достигналите па'ри. Той разбира се няма да се скапва толкова лесно като ОСБ-то като е влажен, и ще може да диша навън ако няма стиропор или друг слабо дишащ материал, но дървената конструкция, на която е закрепен, както и ватата - ако с вата са изолирани вътрешните кухини на стената - ще се мокрят пак в някаква степен с всички негативни последствия. За мен изнасянето на цялата изолация извън всички конструктивни елементи е решението на всички тези притеснения за конденза. Цялата конструкция е топла почти колкото въздуха в стаята (1-2 градуса разлика заради гипскартона) и колкото и пара да влезе в стените, тя няма да кондензира там, защото няма да има студени повърхности. Ако наистина стиропора диша, водните пари може да тръгнат още навън да излизат през стиропора и в даден момент да стигнат слой от стиропора, който е хладен достатъчно за да кондензират в него, но както казах, аз не мисля че ще е толкова чак пък дишащ този стиропор. За всеки случай, може да сложа пародифузна мембрана преди дъските. По-добре би било да е след дъските, но тогава няма как да лепя стиропора, мога само да го анкерирам. А и не знам дали притисната плътно между два материала тази мембрана изобщо работи както трябва?
Последна промяна от 2metraninja на вт фев 02, 2021 10:57 am, променено общо 1 път.
2metraninja - специалист
вт фев 02, 2021 9:20 amschuldiner написа:
пон фев 01, 2021 8:17 pmшоп написа:
пон фев 01, 2021 10:46 am2metraninja написа:
Кажи ти от твоята практика - как е статистиката монолитни срещу дървени срещу с желязна конструкция къщи по отношение на пожарите? Груби цифри ако дадеш може да поразсъждаваме.
Моята практика е само от 20 години и само на фона на 2 общини и 32 населени места.

Не смятам, че на база на този времеви период и на тази териториална рамка може да се направи статистика.

Дори обаче да си изкажа мнението на база 20 годишният си опит, собствениците на не масивни къщи няма да им хареса написаното.
В едно жилище, независимо от конструкцията, има достатъчно горими материали.
Преди десет години като направиха цигарите самоизгасващи, почнах да се интересувам защо и струва ли си неудобството /за пушача/. Според статистиката най-вероятната причина за домашен пожар е готвенето, следвана от отопление, неизправна ел. инсталация и доста по-рядко от забравена цигара. Обаче пък смъртните случаи са наобратно - 3/4 са от цигара в леглото и почти никакви от загоряла манджа. След приемането на стандарта за самоизгасващите пръстени в цигарената хартия, според това, което съм чел, смъртните случаи падат с 1/3, но продължават да са водеща причина за смърт. Пожарите от готвене остават на върха по брой причинени пожари. Пак според статистиката 40% от българите са пушачи. Как са разпределени в домакинствата и дали пушат вкъщи не е ясно, но все пак си е количествен фактор.
Всеки може сам да чете - повече от половината пожари започват в тъмната част на денонощието, 80% от жертвите са заспали по време на възникването, възрастните и трудноподвижните са преобладаващи сред пострадалите, димната аларма повишава двойно шансовете да няма щети, вероятността за пожар в еднофамилна къща/вила е десет пъти по-голяма от апартамент и т.н.
Който за първи път вижда написани противопожарните норми, е по-добре да се довери на специалист както за проектирането, така и за изпълнението. На мен най ми харесва да мине пожарникарят и да огледа всичко, включително да обясня за скритите работи и чак като приеме съм горе-долу спокоен. Иначе всеки малко поне съобразителен и отговорен може и сам да се справи, но на свой риск.
Аз също съм чел статистики, а и чисто по логически път си мисля че няма причина дървените къщи да са жертви на пожари по-често от монолитните. Както казах - пердетата, чаршафите и шкафовете/гардеробите/мебелите са от един и същи материал и в двата вида къщи. Покривите също са основно с дървена конструкция и на двата вида къщи. Изобщо от всички 5 най-чести причини за пожари, единствено по-уязвими ми се вижда дървените къщи при проблеми с тока, и то в частта, където минават кабелите в стените. Ще трябва яко негорими гофрета и шлаухи или там каквото се слага.

Сега си направих труда още малко да погледам статистики. Оказва се че в САЩ, където 90+ % от жилищата са дървени, пожарната посещава 1 от 400 къщи на година, а в Англия, където почти 100% са зидани, пожарната е посетила всяка една 1 от 160 къщи, коеот е почти 3 пъти по-висок процент на пожари. (140 000 000 къщи в САЩ и 350 000 пожара срещу 29 000 000 къщи в Обединеното Кралство и 180 000 пожара).

И аз мисля задължоително да си сложа димни детектори в къщата. Даже не са скъпи, гледах разни цени.

Абе, дето се казва: да не дава Господ.
2metraninja - специалист
вт фев 02, 2021 1:28 amresistbody написа:
пон фев 01, 2021 10:03 am2metraninja написа:

Да, да - и аз видях че като пари е същото - пяна или циментово лепило. А в усилие и време е 10 пъти по-добре с пяната. Но тази пяна достатъчно здраво ли държи стиропора сама? Налага ли се все пак да се дюбелира с метални крепежи за стената? Също трябва да пробвам колко здраво се захваща за дърво пяната.
Пяната е в пъти по-здрава от лепилото, на 1 етаж дюбели не ти трябват... последно време изолираме гаражни врати с xps и пяна, имам гараж на 4г и не е мръднал и залепен за тавана на микробус, който се гъне яко и се кара по дупките..
С пяна имам лепен ЕПС за ГК и за Термопанел(пак ламарина).. за Тухла 10см Епс.. без дюбели едноетажно.. всичко това после с 2 ръже шпаковка и мазилка..
Недостатъка е, че ако е криво трудно се наглася и се налага да сложиш някоя и друга топка циментово лепило.. ама в твоя случай не те притеснява крив градеж..
Препоръчай ми моля те марка пяна, или направо конкретен модел.
пон фев 01, 2021 7:56 pmшоп написа:
Според мен досега трябваше сами да се убедите.
Една дъска, едно парче стиропор и един флакон пяна за 10 лева.
Даже вчера се бях засилил в обедната почивка точно това да направя, но уви, не ми се падна обедна почивка тоя ден :D Трябва и да пробвам с импрегнирана и неимпрегнирана дъска, да не би този импрегнант нещо да влошава адхезията с пяната.
пон фев 01, 2021 7:56 pmшоп написа:
Пак лично мнение, но много четете и малко набягате на практиката.
Така е, имам си я тази особеност (проблем някой път, много полезно друг път) да се опитам да обмисля всичко отвсякъде и тогава да действам. А той уви живота не е достатъчно дълъг да се чудиш на всичко.
пон фев 01, 2021 7:56 pmшоп написа:
Относно навиването на видиите на 50мм под нивото на ТИ
Ами дадох жокер как го правят колегите в Русия
Документирано е със стотици снимки
Аз също много ги гледам братушките, хем са сиромаси и живи дяволи като нас, хем пък и са си самобитни - не взимат никому мнението за чиста монета и все пробват по свой си начин, та често излизат отлични идеи от тях. А и им разбирам - слушам и чета свободно руски, живял съм с доста блядове и блядки :) Та потърсих да видя как правят в тубата "Утепление фасада пенопластом крепление", ама ми излизат само някакви дърти чички как мятат лапухи циментово лепило, че даже и някои замазват армировъчната мрежа на сухо. И продължавам да не мога да си представя дали ще държи на издърпване стиропора винт завит без шайба и да е потънала главата. Може би в някой специализиран форум като този нашия са тези подробни снимки и дискусии, ама не ги знам форумите им.
пон фев 01, 2021 7:56 pmшоп написа:
Пак жокер от мен:
ако пренавиете една видия с метлална или пвц шайба с широка периферия, чадърче ( 20-30-40мм) на 50мм под нивото на фасадната изолация то после с един пистолет и с помоща на евтината раздуваща монтажна пяна можете да запълните монтажната дупка:-))))

В този вариант няма нужда от тапи и боркорони и се спестява от цената на дългите видии:-))))
Благодаря много за жокерите, чудесни практични идеи, точно както ги обичам, но това последното не мога да си го представя - как ще пренавия къс винт с шайба, който не стига до дъските под стиропора за да си спестя дългия винт? Ако е толкова плътен стиропора, че да върви в него резбата на винт с шайба, то ще е и достатъчно плътен да не може да го смачка тая 20-30-40 мм шайба преди да е стигнала до дъските?
Slavov99 - специалист
вт фев 02, 2021 10:47 am2metraninja написа:
... Може би в някой специализиран форум като този нашия са тези подробни снимки и дискусии, ама не ги знам форумите им.

...
Forumhouse точка Ру

Може да разгледате там ако все още не сте
2metraninja - специалист
вт фев 02, 2021 2:31 pmSlavov99 написа:
Forumhouse точка Ру
Може да разгледате там ако все още не сте
Благодаря!
2metraninja - специалист
Един колега от форума ме попита на лично съобщение за детайлите на сглобките и за пироните, които ползвам, и понеже идеята ми е да си остане информация и за други потребители на форума, ще пиша тук отговора си:

Разбира се, няма проблеми и целия конструктивен проект да изпратя, но не знам дали ще е много информативен. Архитекта ми не е съвсем в час с тенденциите в северноамериканското или скандинавското строене с рамки/фрейминг. Не че е лош архитект, напротив, просто някои неща са малко побългарени, а за някои изобщо не е дал детайл. Например горе - top plate-а - го е дал една цяла греда 12 метра, която е ясно че няма как да е. Питах го - той вика: еми с каквито дължини греди строиш, ще си ги нагласиш на място според размерите :D Отделно, грам не е съобразил т.н. studs и cripples да са през равно разстояние, всяко си е за него си. Което не е ОК. Като му казах: вика: еми то така е смятано, не може така да си ги разместваш. Дупе да му е яко на който ще слага вата, гипсокартон и ОСБ на тези произволни отстояния. Питах го и за мембраните дифузни, бариери - къде се слагат, не можа да ми обясни. По проект ми беше сложил в кухините много вата и отвън малко стиропор, което според калкулатора и според канадския опит изобщо не е добра идея. И други такива неща, аз за някои неща имам чувството че съм по-информиран от него. (може и проявление на ефекта на Дънинг-Крюгер о тмоя страна да е :D )

Относно пироните, отказах се от коване на гредите. С винтове (видии дето им викат) са скрепени. Ползвам т.н. "торнадо" винтове, които самѝ си нарязват канал докато се навиват и не цепят дървото без нужда от пилотен отвор като нормалните винтове. Те са доста скъпи в нормалните магазини - от порядъка на 20-30 ст единия, но намерих един вносител и цената рязко падна почти 3 пъти. Тествах ги, тези конкретно са много здрави, издържат 2-3 пъти на 45 градуса изкривяване в слабата им част, а ако е на гладката - там нямат чупене - с 20 пъти не успях. А за носимост, винтовете превъзхождат в пъти и най-хубавия пирон. Един пич в ютуб правеше експеримент - заковава 2 парчета греда с различни крепежи - различни видове пирони и различни винтове и ги дърпа с хидравличен повдигач май беше, на който има и кантар да се види на колко килограма е изпуснал крепежа. Като резултати: за нормалните пирони беше необходима сила от 80-90 кг. По-специалните - анодирани и разни такива - около 100-150 кг да ги изтръгне. Винтовете най- злетата бяха по над 200, а хубавите имаше по над 400-450 кг сила.

Имаше въпрос и за нейлгън Бостич. 90 мм може да ти дойдат къси пироните в зависимост от сеченията на дървото, които ползваш, както и за някои специфични сглобки може би. А и ако не си си поръчал достатъчно пирони с бостича, има голяма вероятност тук или да са много скъпи (като всяко американско нещо в Европа свързано със строителство) или изобщо да ги няма и да трябва да им плащаш абсурдно карго от щатите или поне от Обединеното Кралство. За по-дълги и изобщо най-обикновени пирони ако не ти се кове с чук, има едно устройство, което аз гледах - пневматичен чук за дланта - потърси в гугъл "palm hammer pneumatic". Хитро е измислено.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 61

Тема "Строя дървена къща с фрейминг в Пловдив" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: