Най - вълнуващия въпрос зимно време.
XpacTa - специалист
@Lazar - в къща съм, така че ако трябва ще си добавя лира, просто няма да е на външна стена. Колко му е да се изкопае малко стена в коридора :)

Задвижките така ги продават Salus - те са преценили, че трябва да е NC. Мисля че нямат пружина, ами разчитат на кондензатора да има ток за да успеят да затворят. Една от задвижките се беше калибрирала грешно и не затваряше, та се наложи да я калибрирам повторно. Сега трябва да видя в настройките на термостатите дали има нещо като забавяне за включването и изключването, защото иначе има опасност да вкарат задвижките пак в режим на калибриране...

Ако спре тока при мен ще ми трябват няколко UPS-а - един за помпата в мазето, един за единия колектор за подово, друг за другия...
nork - специалист
вт ное 02, 2021 6:09 pmsyncho написа:
Аз не съм чул един смислен аргумент защо да не са. Има необходимост да работят - подава се напрежение към тях, няма необходимост - не се подава напрежение. По твоята логика цяло лято трябва да са ти под напрежение задвижките. Защо? Ако го погледнеш от практична гледна точка, времето, в което стоят отворени, е много по-малко от времето, в което стоят затворени.

И какво е значението дали е термопомпа или е друг топлоизточник за задвижките?
Brum малко ме е изпреварил, та се замисли, че точно обратното на това което си написал :!:
Защо да затварям кръгове през които искам да има постоянен дебит на водата, която пък ше я подгрявам на по висока Т ?
Да, знам, че за повечето инсталатори така се прави и има в магазина почти и само NC задвижки, но те идват, творят и заминават - после Храста му е хладно с 40° на водата в пода, а аз седя на топло с 27°. Предполагам не е идеалният вариант при мен, но в духа на форума съм доволен от постигнатото без да съм се сблъсквал с тази материя преди това.
Стайните термостати управляват задвижките само когато има прегряваме на стаята от външен фактор - слънце, фурна и т.н. През останалото време си е само за следене и красота тоя термостат, а Т° на водата си седи на 27° +/- 3°. Помпата не изключва, няма и нужда.
Значението на топлоисточника е че при ТП гониш макс ЕЕ :wink:
Наздраве :partyman:
П.п: Храста, направи си експеримент като оставиш кръга на банята постоянно отворен и работеща помпа. Ще усетиш разликата в Т° стига да не си нахакал и там термостат да бърка цялата система.
XpacTa - специалист
Проблема с кръга е задвижката на Salus. Раздава го много икономично, което е ок за стая, но явно не е ок за баня. Правих експеримент без нея, но термостата взе че спря поради прегряване на пода (станало е през нощта). Още не съм му хванал спатиите на този термостат, малко е тъпичък, ама за толкова пари, толкова. Останах с впечатлението, че не тръгва след като веднъж спре поради прегрят под. В книжката естествено не пише нищо. Изключих подовия сензор от настройките, но междувременно взе, че се затопли и затова чакам да позастудее за да продължа с експериментите.

Иначе пак за задвижките - при вас може би помпата на котела/термопомпата върти водата в подовото, но при мен са на различни етажи и според мен няма значение дали ще остане отворена или затворена - като няма ток на помпата на подовото нищо няма да мине през тръбите. Предполагам, че стандарта е NC, защото все пак пода не трябва да се прегрява - за ламинат уж е 28 градуса максимума, за плочки съм виждал да пише 29, което ми се струва малко екстремно.
syncho - майстор
ср ное 03, 2021 12:12 pmnork написа:
вт ное 02, 2021 6:09 pmsyncho написа:
Аз не съм чул един смислен аргумент защо да не са. Има необходимост да работят - подава се напрежение към тях, няма необходимост - не се подава напрежение. По твоята логика цяло лято трябва да са ти под напрежение задвижките. Защо? Ако го погледнеш от практична гледна точка, времето, в което стоят отворени, е много по-малко от времето, в което стоят затворени.

И какво е значението дали е термопомпа или е друг топлоизточник за задвижките?
Brum малко ме е изпреварил, та се замисли, че точно обратното на това което си написал :!:
Защо да затварям кръгове през които искам да има постоянен дебит на водата, която пък ше я подгрявам на по висока Т ?
Да, знам, че за повечето инсталатори така се прави и има в магазина почти и само NC задвижки, но те идват, творят и заминават - после Храста му е хладно с 40° на водата в пода, а аз седя на топло с 27°. Предполагам не е идеалният вариант при мен, но в духа на форума съм доволен от постигнатото без да съм се сблъсквал с тази материя преди това.
Стайните термостати управляват задвижките само когато има прегряваме на стаята от външен фактор - слънце, фурна и т.н. През останалото време си е само за следене и красота тоя термостат, а Т° на водата си седи на 27° +/- 3°. Помпата не изключва, няма и нужда.
Значението на топлоисточника е че при ТП гониш макс ЕЕ :wink:
Наздраве :partyman:
П.п: Храста, направи си експеримент като оставиш кръга на банята постоянно отворен и работеща помпа. Ще усетиш разликата в Т° стига да не си нахакал и там термостат да бърка цялата система.
Явно не искаш дори да разбереш това, което съм написал. Няма нищо общо м/у това, което ти казваш и това, което аз съм написал. Фактът, че
ср ное 03, 2021 12:12 pmnork написа:
без да съм се сблъсквал с тази материя преди това
е редно да помислиш малко по-сериозно над това, което хора с опит над 20г в тази сфера се опитват да ти кажат.

Не е редно и да даваш съвети, защото единствено можеш да заблудиш незапознатите. Изключително грешно е това, което си написал. С 27С на водата можеш да се топлиш при +10С, но при -10С ще ти измръзнат кокалите. Помпата има нужда да изключва. Водата трябва да е с необходимата температура, с която да се постигне желания комфорт. Заради подобни съвети в момента Храста не може да се стопли. Защото някой му е казал "абе бухай там тръби в банята нямаш грижи ще се стоплиш".
XpacTa написа:
Проблема с кръга е задвижката на Salus. Раздава го много икономично, което е ок за стая, но явно не е ок за баня. Правих експеримент без нея, но термостата взе че спря поради прегряване на пода (станало е през нощта). Още не съм му хванал спатиите на този термостат, малко е тъпичък, ама за толкова пари, толкова. Останах с впечатлението, че не тръгва след като веднъж спре поради прегрят под. В книжката естествено не пише нищо. Изключих подовия сензор от настройките, но междувременно взе, че се затопли и затова чакам да позастудее за да продължа с експериментите.

Иначе пак за задвижките - при вас може би помпата на котела/термопомпата върти водата в подовото, но при мен са на различни етажи и според мен няма значение дали ще остане отворена или затворена - като няма ток на помпата на подовото нищо няма да мине през тръбите. Предполагам, че стандарта е NC, защото все пак пода не трябва да се прегрява - за ламинат уж е 28 градуса максимума, за плочки съм виждал да пише 29, което ми се струва малко екстремно.
За това не ги харесвам задвижките на Салус, защото не са манна небесна и решение на всичко. При мен имам обекти, при които имам 4-5 различни делта Т-та на кръговете, да не кажа, че дори масово е така. На салус задвижките са с фискирано делта Т. За това никога няма да ги препоръчам, защото не са решение. При теб сигурено е необходимо делта Т от 2-3С, за да можеш да насмогнеш. Температурата на пода трябва да ти стига до около 33-34С, за да можеш да направиш по-приемлива температура в помещението. Не се страскай. За бани се приемат по-високи температури на пода. 29С е по наредба максималната температура на пода за отопляеми битови помещения. За ламиниран паркет масово вносителите и производителите дават макс 27С на пода.

Експериментирай си, но накрая ще стигнеш да същите изводи. Просто ще си изгубиш времето. Остави си термостата да работи по температура в помещението, но му махни подовия сензор, ако казваш, че има такъв или просто му увеличи максималната температура на пода. Пусни по-голям дебит в кръга на банята - опитай с 3л/мин примерно. Сложи обикновенна задвижка NC на кръга на банята и остави термостатът да ти я управлява по стайна температура.
nork - специалист
ср ное 03, 2021 3:54 pmsyncho написа:

Не е редно и да даваш съвети, защото единствено можеш да заблудиш незапознатите. Изключително грешно е това, което си написал. С 27С на водата можеш да се топлиш при +10С, но при -10С ще ти измръзнат кокалите. Помпата има нужда да изключва. Водата трябва да е с необходимата температура, с която да се постигне желания комфорт. Заради подобни съвети в момента Храста не може да се стопли. Защото някой му е казал "абе бухай там тръби в банята нямаш грижи ще се стоплиш".
Живи и здрави :partyman:
Нормално да не се приемат други гледни точки. Времето ще покаже!

Храста има проблеми защото е заложил на новото и модерно, понеже някой го е посъветвал....... Този някой не е бил форумен лайк :wink: като мен.
шоп - майстор
ср ное 03, 2021 8:15 pmnork написа:


Храста има проблеми защото е заложил на новото и модерно
+1

При отопление с ТП борбата е за всеки градус по ниска Т на топлоносителя. Това е единият от двата основни фактори за висок КОП
Няма никаква логика, да не кажа малоумно е да инвестираш в скъпи елементи с движещи се части, които рано или късно ще дефектират и ще доведе до мръзнене:-(

ТП иска дебит и минимални делти и температури. Най-лесното и евтино управление, което напоследък и евтините контролери го могат е управление на температурата на топлоносителя спрямо външната Т
Например при 0 външна имаме топлоносител 36
при -5 топлоносител 38
при -10 външна топлоносител 40...
...
Елементарно, безпроблемно, евтино и икономично.
XpacTa - специалист
Шоп, съгласен съм с теб, ни при мен освен подово има и радиатори. Затова и не се боря да смъквам температурата. Термопомпата я сложихме заради автоматиката - избора беше между газ и термопомпа. За присъединяване към газта ни искаха толкова пари, колкото струва термопомпата. Задвижките не са толкова скъпи и ги сложих за да не се мъча да настройвам дебитометрите. Колектора е зад едни шкафове пълни с продуки и трябва да ги мърдам всеки път, когато искам да го отворя. Засега махнах пак задвижката и чакам да видя дали ще се случи нещо положително.
resistbody - майстор
Грубо колко киловата ТП ще ми трявба за 110кв.м. отопляемо на подово ?
Изолация под 8см XPS(фундамента е изолиран с 10см), хубави тухли + 20см EPS, дограма най-висок клас + рекуператор..

Че ми подариха един дайкин 12.5кв дали да си играя да го преправям на ТП или да търся нещо по-слабо.. Имам и доста по-мощни но са конвекционални, а ми се искаше да е инвертор..
radius - майстор
Ако дограмата е пропорционална на изолацията и няма термомостове, нещо около 5 кВ :) .
resistbody - майстор
пет ное 05, 2021 10:39 pmradius написа:
Ако дограмата е пропорционална на изолацията и няма термомостове, нещо около 5 кВ :) .
92мм саламандър с 3-ен пакет, монтаж на външен ръб + пародифузионна лената
Ще гледаме да избегнем мостовете максимално... специално за дограмата монтажа го бях коментирал в другата тема с термографски снимки..
Ще пробваме с тая 125-ца, ако дойде голяма ще я сменя.. поне хладилни машини валяло покрай мен..

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: