• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Stambolov - специалист
В магазините се продават готови стрелкови измервателни уреди за честота.
valioka - напреднал
Май ще трябва да търся някой който разбира от тези работи защото аз съм много зле с тези тоци :? Явно бая съм оплескал работата.
lz1wvm - специалист
Ако имаш читав честотомер,първо си нагласи оборотите(честотата) на 50 херца,това става от там където си пипал.След това пипай по генератора.
valioka - напреднал
Ама то само по двигателя мога да настройвам, по самия генератор не мога нищо да пипам.Едното е това на картинката пружина с винт с който се регулира и другото е на карбуратора отгоре малък винт с пружина на него с който пак се регулира (бензина мисля).
lov - майстор
Имам подобен двигател Ламборгини. Само че е на косачка но механиката е почти 1:1 с този. Не се знае кой от кого е копирал. И там се държи на точните обороти зададени от ръчката на газта. Рейката която си оградил е вързана към коляновия вал със един съчмен механизъм и в зависимост от оборотите се завърта на определен ъгъл спред тях. Там нямам какво да си объркал освен да си изменил ъгъла щото захващането е със скоба. Ако е така то опитай се да го върнвш в предишното състояние защото преместването поради лостовата система не е линейно.
От другия край на тая рейка е вързан карбуратора. Там имаш две болтчета едното е за мин. а другото за макс. като ограничават хода на дроселовата клапа механично. И най важното е че по всички връзки има по една пружинка от лостче до лостче която да обира механичните луфтове. Няма ли ги оборотите варират. Гледай дали лоста се премества и в каква посока. Тоест дали се опитва да регулира оборотите или не при тези аномалии. Ако първо дига оборот и се опитва да ги намали то тогава проблема ти е в карбуратора.
Имам подробна схема на целия двигател и как се правят регулировките на Български но по рано от две седмици не мога да ти ги пратя.
ben84 - специалист
Скоро брах ядове с оборотите на една мотофреза /постоянно ги менеше и накрая се оказа, че дърпа въздух през гарнитурата на карбуратора. Омекнала пружина на лостовата система също може да доведе до непостоянна работа.
Успех!
valioka - напреднал
lov написа:
Имам подробна схема на целия двигател и как се правят регулировките на Български но по рано от две седмици не мога да ти ги пратя.
Много ще съм благодарен ако можеш да ми ги изпратиш, няма значение че след 2 седмици.Ако ти трябва адрес ще ти го пратя на лс.Така на карбуратора отгоре е само едно болтче с пружина.На рейката в единия край има болт с дупка на който е закачена пружината ,болта минава през една пластина и отдругия край има гайка с която като се навива или отвива обтяга или отпуска пружината.Другият край на пружината е закачен на рейката която има 4 каналчета 2 по дълбоки и 2 по плитки в края.Друго преди седмица го разглобявах да му сменям една гарнитура , защото хвърляше масло но всичко съм събрал както си беше(освен под тази рейка като съм го сглобявал да съм завъртял или не съм паснал нещо)Преди да му сменя тази гарнитура работеше като часовник ,но където го оставех чертаеше картата на Америка с масло.Зад капака на контактите има едно цилиндрично бяло нещо(кондензатор ли е ,съпротивление ли незнам да не би то нещо да е изгоряло)Или възможно ли е това да е от бубината.Един перфоратор изгорих като го вкючих в генератора.
lov - майстор
Това вероятно е кондензатор но така от разтояние не мога да гадая, а и не знам какъв ти е точно генератора . Ако има някакви надписи на него напиши ги или възмозност снимай кутията и другите неща.
Тая честота дето си я мерил хич не се връзва да може да се постигне.Или по точно двигателя би трябвало да е на почи максимално обороти. Когато е е натоварен генератора шума от мотора е по голям но не означава че е вдигнал оборотите. За всеки случай разкачи го тоя кондензатор защото може да е тръгнал. Макар че вероятноста е много малка. А и би трябвало да съвсем друг ефекта ако има проблеми с нвго.. Но по добре да го елеминираме за експеримента за всеки случай. Може да спре да се възбужда сам после и да не вдига напрежение след тази процедура дори да го включиш от ново. Но това се оправя лесно като подадеш после напрежение за малко от акумолатор за да се намагнетизира пакета. Прави се без да работи двигателя. 2-3 секунди са достатъчни за да се оправят нещата.
Та така запали двигателя и виж дали оборотите са постоянни. За целта има оборотомери ама като нямаш на око по спомени :?
Имам съмнение че където е черната стрелка си преместил захващането на рейката и тя няма достатъчно ход за да стабилизира оборотите. При изгасен двигател тя застава на позиция на максимални обороти. Е не чак точно ама трябва да е там някъде. Опитай се да се ориентираш колко и е хода и как реагира като ръчно буташ клапата да карбуратора да подава газ.

Прикачен файл

11111.jpg
11111.jpg (40.77 KиБ) Видяна 3845 пъти
valioka - напреднал
Tecumseh HM100
model:1080-1
series:ET4300
voltage:230v
current:17.7A
power:4.1 kw cont.
frequency:50 Hz
Winding:insulation class
Това пише на табелката на двигателя ,а на генератора няма нищо изтрито е и нищо не се вижда.
  • 1
  • 2

Тема "Въпрос относно генератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: