• 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
kartell - напреднал
Тия са гелови и няма проблем от наклона, даже на старото колело бяха вертикално. Не загряват при зареждане. Ако ги зареждаш с зарядно за кола има вероятност да ги презаредиш и затова да ти загряват.
tonyboy - специалист
С риск да изгоря контролера :axe: вдигнах напрежението с 6v, добавих един акумулатор 6v последователно, сега работи на 42v, максималната скорост се вдигна от 28 на 34 км/h , не усещам по добро ускорение от място и повече мощност по баирите (рейтинга на батериите си е същия), изминал съм около 5 км , мотора и контролера загряват нормално според мен около 50-60 градуса(температура на въздуха 29-30 градуса), възниква незначителен проблем с зареждането но не е болка за умиране. Въпроса ми е ако сложа 36v LiPo (с по добър рейтинг от оловните) максималната скорост би трябвало да си остане 28 km/h а да се подобри мощноста при изкачване на баири и ускорението при старта, моля някой по-запознат да отговори , че почти съм се навил да взема ЛиПо
dj_marti79 - специалист
Здравейте.
Исках само да ви обърна вниматие на това новаторско задвижване с ремък и то хлабав, а собственика твърди че върти по-леко от колкото с верига

Прикачен файл

DSC00235.jpg

Прикачен файл

DSC00234.jpg
sasko12345 - специалист
tonyboy написа:
С риск да изгоря контролера :axe: вдигнах напрежението с 6v, добавих един акумулатор 6v последователно, сега работи на 42v, максималната скорост се вдигна от 28 на 34 км/h , не усещам по добро ускорение от място и повече мощност по баирите (рейтинга на батериите си е същия), изминал съм около 5 км , мотора и контролера загряват нормално според мен около 50-60 градуса(температура на въздуха 29-30 градуса), възниква незначителен проблем с зареждането но не е болка за умиране. Въпроса ми е ако сложа 36v LiPo (с по добър рейтинг от оловните) максималната скорост би трябвало да си остане 28 km/h а да се подобри мощноста при изкачване на баири и ускорението при старта, моля някой по-запознат да отговори , че почти съм се навил да взема ЛиПо

Ще се дигне и макс скорост предполагам. Ускорението съм сигурен.
rook - специалист
Радва ме, че ставаме все повече, хората с електрически превозни средства. :)
В началото беше така.
Прикачен файл:
P1140339.JPG
Сега се вкарах в ново приключение, с ново колело. В момента по колелото няма нищо от ел. комплекта, освен лоста на газта. Защото го карам всекидневно и няма смисъл да слагам останалите неща, като няма да ги използвам, но до седмица трябва да дойдат лифепо4(36в/15Ач) батериите и да започне монтирането на всичко. Това е колелото.
Прикачен файл:
P1180298.JPG
Прикачен файл:
P1180301.JPG
Виждам, че при някои от вас, както и при мен, лоста за газта е доста неудобен за разположение, затова ви давам една идейка, как съм го направил аз.
Прикачен файл:
P1180302.JPG
Разпробил съм лоста и съм монтирал допълнителна пластина от алуминиева ламарина, закрепено с болт 5 или 6мм. При мен дължината на допълнителния лост е около 60-70мм, защото тази дължина ми беше най-удобна. Не трябва да се прекалява с дължината, защото се получава голям усукваш момент в неправилна посока и може да се счупи лоста. Въпреки това според мен не е проблем и 100мм пластина, стига самия бутон да се движи лесно и да не задържа.
Видях, също, че доста от вас имат и стоп с мигачи, като моя. Него също го промених, защото иначе нямаше как да боравя удобно с него. Завъртях го на 180 градуса и се получи това.
Прикачен файл:
P1180303.JPG
Сега ми е доста по-удобно сравнено с монтажа на старото ми колело. За да показва правилно индикацията за мигачите, трябва да се отвори стопа(където се поставят батериите) и да се разменят кабелите на левия и десни мигач. Ако не размените двата кабела, когато на натиснете ляв мигач, ще ви свети десния.
Някой ако го интересуват какъв е филма да направиш колело с хидравлични дискови спирачки, в ел. и по-спесилано с конрадския комплект, да каже :) . Бях направил снимки на доработката по хъб мотора, но ограничението от 5 снимки, не ми позволи да ги кача.
От Варна съм и ако има други можем да си направим една сбирка. :)
MMIel - специалист
Добре си го измислил това със пластината, но при мен не помага и за това ускорителят е от ляво обърнат на обратно(снимките са на предните страници). Също е удобно, като изключим че е ограничен достъпа до превключвателя на скоростите за венеца, но там едва ли ще превключвам докато имам ток :-D .
Също съм доработил и това стопче, което имаш и ти. Разкарал съм стоп-системата и съм вързал трите диода да светят като габарит.
Днес навъртях първите си 11 километра на ток. От Аксаково до Варна (работя във Варна). Доволен съм. Комплекта е конрадския с батерии - 9Ач пак от тях. Максимална скорост на равно 30км/ч. За пробег не мога да кажа не мисля и да пробвам за сега. Зелената лампича на батериите гасне като подавам газ още на около 4-тия километър, а на 10-тия не светва дори и като отпусна ускорителят. На работа си го зареждам макар, че и без зареждане ще ме прибере, предполагам. Може би ако ускорява малко по-бързо ще е още по добре. Друго което ме притеснява, е че стана доста тежичко, но това е нормално с това олово отзад :-D . Добре че не ми се налага да го вдигам.
Имайте в предвид, че на колело имам навъртяни 162км на педали преди тока, а преди това палех колата и за 50 метра. :-D
val4o89 - специалист
MMIel написа:
Зелената лампича на батериите гасне като подавам газ още на около 4-тия километър, а на 10-тия не светва дори и като отпусна ускорителят.
Така е, реално не можеш да използваш всичките 9АЧ. Направих измерване с моите 12АЧ батерии и резултата е, че реално контролера започва да прекъсва още на 8,5АЧ изразходени. Просто токът на разряд на оловото е много малък и тва си е. А при теб с тия девятки си до 6,5-7АЧ най-много.
gotiniq7 - специалист
val4o89 написа:
Така е, реално не можеш да използваш всичките 9АЧ.
Капацитета на оловните е даден при консумация 1/10 от номинала. При 9Ач - 900 милиампера ток :) . А на нас ни трябват 10 ампера, при старт 25 . Когато дърпаш 10 пъти повече ток, капацитета пада поне двойно

Прикачен файл

55AH.gif
55Ач тягов
55AH.gif (20.78 KиБ) Видяна 3778 пъти
sasko12345 - специалист
освен това колкото повече амперчасове са батериите толкова повече ток отдават. Примерно мойте 12 ач при напълно заредени ще дават по голям ток от 9 ач напълно заредени още в самото начало. Под 12-14ач няма смисъл при 100кг човек. При 36 волта има по големи загуби отколкото при 48в.
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: