• 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 136
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
volero - специалист
Системата ми се загрява от два Боша Солар 4000, бойлера 250 литра с една серпентина, помпа bisolid мисля че беше управление на натурела, тръби от тези с алуминиевата вложка знам че не са препоръчителни, но найстина нямах пари за гофрирана неръждавейка след време ще сложа, ако тези направят проблем. Трудности срешнах при направата на стойката понеже не ми се даваха 200лв + за стойка, направих я от винкел просто доста четене падна докато да си представя как трябва да изглежда и имах условие да се регулира зима-лято ! Събирателния ми съд е стара тенжера под налягане разпробих дъното и излиза тръбичка 3/4 а вътре малко надстърча около 1-2см да не взема боклуците от дъното ако има такива, събира 5 литра като напълни системата остават 2литра искаше ми се да е поне 7-8 литра но това имах под ръка, засега е пълна с изворна вода, но за зимата ще помисля. Денивилацията от помпата е около 2-2.5 метра и забелязох че ако помпата е на 1ва степен не може да качи водата иначе ако е качила я върти! Системата найстина е съваршенно проста и за сега съм изключително доволен, работи от 4-5 дни при слънчев ден от 20-30 градуса прави 60+ ! Смятам че лятото ще вдига повече! Ако някой има въпроси с радост бих му отговорил като любител естествено. Бих качил и снимки, ако имам време, но има ли смисъл да пълня темата? Като пари Солар 4000 го намерих за 500лв броя бойлера е втора ръка, но е неръждавейка и то дебела, а кранчета тръбички и др. са си доста пари като ги почнеш, от управлението съм доста доволен за парите си около 60-70 лв смятам че е супер, благодарение на kuuuuuul реших да взема това, а за почти всичко останало ме съветва LazarGanev специални благодарности !
Andri01 - майстор
Серпантината на бойлера неръждавейка ли е и тя? Ако е черна тръба,направи така,че при работа да не влиза въздух във водата ,която отива към бойлера. Т.е. влизащата тръба в ДС да е под работното ниво на течноста. В противен случай ще имаш проблеми с ръждата / личен опит/.
fox_vt - майстор
nasttii написа:
Andri01 написа:
Датчика на СК-на изходящата тръба,той подава сигнал при повишаване на температурата / според настройката/. Според контролера,може да настроиш ∆Т да включи към 5-6*С и да изключи на около 2-3*С. Датчика на болера се монтира на определеното място/ ако има такова/,иначе вариантите са: на изходящата тръба или изрязваш кожуха и изолацията ,залепяш го на корпуса / с термопаста /и слагаш отгоре пак изолацията и изрязаната част от кожуха.
Сори за въпроса ,но какво значат съкращенията СК и ДТ?
Като сложиш датчика на корпуса на бойлера знайш ли кога ще ти изключи помпата,таман никога.
fbr написа:
Слънчев Колектор и Диференциален Термостат
Делта Т колега не дифернециален термостат.
Andri01 - майстор
Май не си ме разбрал / или не си чел внимателно/-датчика е залепен на САМИЯ корпус на бойлера,под изолацията!! Така работи вече 3-та година и най-интересното ,че ...изключва :-D
lov - майстор
Датчика се монтира на изхода от серпентината и с колкото се може по добър термоконтакт. По същия начин и на панела в най високата му част. За предпочитане е поставянето в гилза и директно обмиване с топлоносителя.
Всичко останало е като да си сложиш един часовник и сабалем да ти включва помпата и вечер да я изключва. За да има висок добив настройката на ΔТ на диференциалния термометър е в границите на 9-11 градуса.
Може и в малко по широк диапазон защото зависи от самите датчици и начина на изграждане на системата. Точната стойност се установява опитно. За да работи правилно системата е най важно бързодействието при отчитане на темературните разлики. Всяка една инертност рязко нарушава добива.
Това че си лепнал някъде по корпуса на бойлера е най лошия от всички възможни варианти.
Andri01 - майстор
:-D На втория ми бойлер мястото за датчик е пак там-по средата ,между вход и изхода! Интересно,тези дето ги правят бойлерите,май нищо не разбират! :) А ,иначе първоначално и аз го бях залепил върху изходящата тръба-термопаста,отгоре парче Cu фолио и изолация. Но след това му смених мястото. Така охлаждането / при постепенно намаляване на слънцегреенето/ е минимално! Когато помпата не е изключила по ΔТ ,а слънцето започва да залязва. Но въпрос на вкус.... :) . За уточнение-системата е DB.
nasttii - специалист
И аз съм почнал да правя една система дрейнбек та въпроса ми е имам една помпа 24/4 дали ще стане за такава система и къде е най-добре да я сложа?Тръбите ми са медни и са някъде около 10-12м от бойлера до панела.
Andri01 - майстор
В каратавана ,на около метър под панела /по възможност/ и под нивото на ДС поне на 0,2м.
lov - майстор
Не мога да разбера какво се влюбихте в тези ДБ системи Рязко термично натоварване на панелите и от там постоянни линейни разширения и свивания по стотици пъти на ден. Същото като да караш кола по разбит път по цял ден и после да викаш, че нямаш проблеми с амортесьорите и пружините на окачването. А панелите материала тънък като вестник с нежни заварки които са най уязвими.
Е сега и почвате да питате за помпа дали тази ще има достатъчен напор и дебит за да тръгне системата. Е за да стане трябва да е по мощна и с по голям напор. От там хем повече разход за ток ами и тя доста по скъпа. Разширителния съд и той трябва да е по голям за да събере цялата течност.
Прикачен файл:
Shema-s-prelivnik.png
Shema-s-prelivnik.png (54.64 KиБ) Видяна 1777 пъти
Ей това е направено от колега във форума и си работи безпроблемно.

Ето и темата. viewtopic.php?f=10&t=42737&start=60 само дето нещо го разсърдиха на края и спря да пише.

Но всъщност цялата история почна от тук с моите проблеми с възвратните клапани.
viewtopic.php?f=10&t=38028&p=526486#p526486

Освен от колегата с темата е правена на други места и си работи прекрасно.
Може да се приеме че е разновидност на ДБ системите но също си работи при спиране на ел. захранването и няма опастност от прегряване. Обезвъздушаването си става от само себе си и никакви грижи. Загуби на течност никакви нищо че им се е случвало да работи в режим на прегряване. От тогава не е доливана въпреки че е отворена система. Всъщност може да бъде направена и затворена под налягане.
За добива и КПД-то който иска да чете в темите.
Никакви проблеми при спиране на тока
Andri01 - майстор
За прегряването на СК при DB маалко не си прав! Все пак медните тръбички в панелите издържат много над 100гр. Няма нужда от пропилен-гликол. Помпа 25/4 върши идеална работа! Просто трябва да вдигне на 2м., при ППР 20мм. това не е проблем. Разширителен съд-5-6л. е достатъчен. Липсва изпарение,за разлика от посочената система! Не се вкарва излишно въздух при работа/ т.е. намалява корозията/,зависи как е изпълнен ДС,разбира се. Но,както писах по-горе: въпрос на предпочитания ! :partyman:
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 136

Тема "Помощ при избор на вид слънчев колектор ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: