Най - вълнуващия въпрос зимно време.
preslav - майстор
Понеже започнаха да се правят аналогии между печката на дърва и ДВГ, по-точно на горивния процес в едната и другата камера, ми се прииска и аз да се включа в този аспект на дискусията.
Едва сега се светнах защо колата ми е по-икономична когато карам край морето, а когато карам в гъста мъгла, разходът на гориво е почти нулев - всичко е във влагата разтворена във въздуха, получава се естествен пароежектор, доближаваш се до Перпетум Мобиле. Давам си сметка за още нещо - изглежда далеч не на всички е чужд този пароежектор, но повечето хора си го монтират само през зимата, издава ги парата излизаща от ауспусите.
Казвам всичко това с цел разведряване на обстановката, излишни са споровете, ако от пароежектора е имало ефект, инженерите в поне една голяма компания биха го въвели серийно в печките или ДВГ.
Hursa - майстор
Не ежектиране, а "инжектиране" (в случая) на допълнително "работно тяло" в двигателя :). От години, двигатели (ДВГ) без подобно "инжектиране" са изключение. Както практически всяко решение в техниката и "инжектирането" на вода (не пара) си има наред с преимуществата и (големи) недостатъци, но не за това е спора :). И е въвеждано серийно, почти при всички компресорни и турбокомпресорни двигатели за истребители през втората световна война. Също така - в серийни модели автомобили на сааб и бмв.
ср окт 24, 2018 11:13 pmHursa написа:
ср окт 24, 2018 10:55 pmТрифон П.Трифонов написа:
Чел си, но нещо ти бяга.
Просто трябва да си се задълбочил повече, а не само да си учил ДВГ.
Имаш попадения, но не ги обясняваш-не осмисляш защо се прави.
Да си останем на дърва!
Следващият пост и той така.
Ако имаш нещо в предвид - сподели. Защото в случая, мисля, четейки репликите ти по въпроса - доста повече неосмислени твърдения си изказал (сорри :)) . И това, го твърдя, въпреки че за двигателите с вътрешно горене съм чел само повърхностно.
Тия неща се коментират в други форуми.
Тук не трябва нужда да споделям, а и после ще си "чуя" думичките изречени като "собствено " мнение. Вече се е случвало няколко пъти и никак не е приятно.
Нека коментираме дръве! Мнението ми по темата е някъде назад.
Съжалявам, че "развих" темата в посока ДВГ! Евгений даде пример, който не беше....ъъъъъ, как да го кажа, че да не подразня някого?.....
Извинявам се също и за втъканият сарказъм, в някои от мненията ми! Това е плод на високо интелигентни коментари, от някои колеги. Грешка е, от моя страна, та ше продължа да се изразявам простичко.
Ако наистина има такава технология, то тя ще е достатъчно скъпа, за да е достъпна за повечето хора в България. Иначе е интересно.
ben84 - специалист
чет окт 25, 2018 7:14 ampreslav написа:
Едва сега се светнах защо колата ми е по-икономична когато карам край морето, а когато карам в гъста мъгла, разходът на гориво е почти нулев - всичко е във влагата разтворена във въздуха, получава се естествен пароежектор, доближаваш се до Перпетум Мобиле.
На морето наистина колата ти е по-икономична, ама не заради влагата, ами заради налягането.
В студено време на морето харчи най малко и оди най-много :wink:
А за водната инжекция в ДВГ има доста писано и правено, ама няма нищо общо с печките на дърва.
шоп - майстор
За да може едно дърво да отдаде максимално енергията си е нужно точното количество кислород и максимална температура на горене и околна температура в камерата на горене за да се извърши процеса на окисление. Горят не твърдите вещества, а газовете, които се отделят от тях при газификацията им и последващото окисляване.

Според мен засега няма по-ефективно горене от горенето в печките тип Кузнецов и ракетните печки с калпаковиден топлообменник пак тип Кузнецов.

Нета е пълен с инфо, който има желание може да прочете идеята. Елементарно и логично е. Чиста физика.
ben84 - специалист
чет окт 25, 2018 5:48 pmшоп написа:
За да може едно дърво да отдаде максимално енергията си е нужно точното количество кислород и максимална температура на горене и околна температура в камерата на горене за да се извърши процеса на окисление. Горят не твърдите вещества, а газовете, които се отделят от тях при газификацията им и последващото окисляване.

Според мен засега няма по-ефективно горене от горенето в печките тип Кузнецов и ракетните печки с калпаковиден топлообменник пак тип Кузнецов.

Нета е пълен с инфо, който има желание може да прочете идеята. Елементарно и логично е. Чиста физика.
Требе висока температура и много кислород за пълно изгаряне. На това разчитат и пелетните горелки. Следващата стъпка е усвояването на отдадената топлина.
maistora1965 - специалист
Та така да кажа и аз нещо /отиват двама нашенци на една бензиностанция в друга държава отварят капачката на резервоара и казват вода до горе после единият вади една таблетка пуска я в резервоара затварят качват се в колата палят и изчезват.Така 5-6 пъти на 7 път при тях отива собственикът на веригата бензиностанции и им казва момчета колко искате за хапчетата и нашите ги дават за милион след това се качват на колата и преди да тръгнат единият пита другия е сега като продадохме хапчетата на какво ще караме а другият му отговаря както до сега на газ./ :-D Та водата освен за охлаждане е безсмислено да се използва за друго може да се разложи и да гори но условията за това едва ли са икономични от финансова гледна точка.
preslav - майстор
чет окт 25, 2018 8:56 pmmaistora1965 написа:
Та така да кажа и аз нещо /отиват двама нашенци на една бензиностанция в друга държава отварят капачката на резервоара и казват вода до горе после единият вади една таблетка пуска я в резервоара затварят качват се в колата палят и изчезват.Така 5-6 пъти на 7 път при тях отива собственикът на веригата бензиностанции и им казва момчета колко искате за хапчетата и нашите ги дават за милион след това се качват на колата и преди да тръгнат единият пита другия е сега като продадохме хапчетата на какво ще караме а другият му отговаря както до сега на газ./ :-D Та водата освен за охлаждане е безсмислено да се използва за друго може да се разложи и да гори но условията за това едва ли са икономични от финансова гледна точка.
Така е и не е така - водата се ползва и за стъкломиещото. На мен ми възникна обаче един друг въпрос, спирам си колата в 18 часа, паля на следващия ден в 08 часа, температурата е -10 градуса, инжекторното устройство на бучки ли ще я подава или всяка вечер ще си вдигам тубата с водата в апартамента?
Hursa - майстор
чет окт 25, 2018 8:56 pmmaistora1965 написа:
Та водата освен за охлаждане е безсмислено да се използва за друго може да се разложи и да гори но условията за това едва ли са икономични от финансова гледна точка.
За съжаление, за да се обясни сравнително пълно, какъв е ефекта от впръскване на водата трябва да се задълбае доста дълбоко в теорията на ДВГ. Има много написано в нета по-въпроса, но твърде малко от написаното е сериозно и свързано с теорията.
Ефекта от впръскването на водата няма общо с разложението на водата или с получаване на енергия от водата - енергията, и без впръскване на вода, и с впръскване - се получава от изгаряне на горивото. Нещо повече - при самото изгаряне на горивото се образува вода, тя е един от продуктите на изгаряне на въглеводородите (горивата на ДВГ - дизела, бензина, пропан-бутана, метана. Продукт на горенето в двигателите работещи на водород.) Така, че ефекта от впръскването не се търси в разлагането на водата. (При около 1000 градуса водата започва да се разлага, но това е равновесна реакция и процента на разложена вода при тези градуси е много малък. Водорода гори с температура на пламъка във въздух до над 2200 - 2400 градуса.)
И да, за системите с впръскване на вода ниската температура е проблем, това е и един от недостатъците и и съвсем не най- големия. Това е и една от причините в двигателите на изтребителите да са впръсквали водно-метанолова смес.
Но темата не е за ДВГ. Не е уместно тук да се разписват няколко страници теория за да се направи опит да се обясни ефекта от впръскване на вода. Поне аз, като не специалист по ДВГ, не мога да го обясна накратко, до колкото го разбирам.
А темата за оптимизиране на горенето на дърва или други горива за отопление - може да стане достатъчно интересна, мисля, не трябва да я разводняваме. Засягат се интересни въпроси - какво количество въздух трябва да подадем, за да получим желаното количество топлина от горивото, при минимални загуби. Както за ДВГ, така и за тази оптимизация е добре да се разгледа "теорията на горенето". Така, че ако има спец - нека напише нещо :)
Последна промяна от Hursa на чет окт 25, 2018 11:39 pm, променено общо 1 път.
чет окт 25, 2018 9:26 pmpreslav написа:
Така е и не е така - водата се ползва и за стъкломиещото. На мен ми възникна обаче един друг въпрос, спирам си колата в 18 часа, паля на следващия ден в 08 часа, температурата е -10 градуса, инжекторното устройство на бучки ли ще я подава или всяка вечер ще си вдигам тубата с водата в апартамента?
Пресли, технологията иска жертви, требе да се внимава физиката да протича според дневния ред.

Тема "Как да оползотворим повече топлина от едно дърво" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: