• 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 31
Всички имаме коли, нали ?
gogo7777 - майстор
Според снимката очото трябва да е черно, а не зелено. :)
kozl - майстор
Аз веке минах по "черния" път с некъв монтаски акумулатор, на който очото му почерне на 6-тия месец, а требеше да е зелено.
Явно тия де ми го продадоха са я видели снимката мноо преди мен, оти ми отказаха гаранция за почернелото "очо" :-D
ESPACE - майстор
пет апр 04, 2025 8:55 amkozl написа:
Но пък за да заобиколя падовете на напрежение за волтмера, който вградих в таблото на 305 си изведох директно проводник 4мм2 от + на акумулатора.
Кажи честно :lol: :lol: :lol: ? За волтметър? Какви падове, какви 5лв :-D :lol:
gogo7777 - майстор
Предполагам за да мери напрежението директно на акумулатора. Ама защо е теглил толкова дебела жица само той си знае :-D
hidrazin - майстор
пет апр 04, 2025 8:55 amkozl написа:
Не че е много съществено, но защо "Очото" на акумулатора не е зелено?
Или топчето е изпаднало или се е заклещило и не може да изплува.
По-скоро второто. Понякога разклащане на акумулатора помага да изплува.
Има и вариант боклуци от разпада на плочите да го блокират.
пет апр 04, 2025 8:55 amkozl написа:
На минусовата клема има има неква добавка, нещо като "ампермер".
Това си е сензор за следене SOC (state of charge) и SOH (state of health) на акумулатора.
На твоята снимка не мога да видя точния модел но няма значение.
Вътре обикновено има платка с ТАКЪВ паяк + други елементи.
Работи по LIN протокол.
При колите със START/STOP система като изключиш кабелчето и системата спира да работи.

Прикачен файл:
Сензор акумулатор.jpg

:partyman:
kozl - майстор
Е писах .... :?
4 мм2 с переспектива за аудиото, некво JVC с мостови крайни стъпала.
пет апр 04, 2025 10:01 amESPACE написа:
пет апр 04, 2025 8:55 amkozl написа:
Но пък за да заобиколя падовете на напрежение за волтмера, който вградих в таблото на 305 си изведох директно проводник 4мм2 от + на акумулатора.
Кажи честно :lol: :lol: :lol: ? За волтметър? Какви падове, какви 5лв :-D :lol:
Човек се учи докато е мъж :-D
Волтмера първо го закачих към запалката и почна да ми отчита пад от всеки включен консуматор, най-яко на тези, които бяха на този кръг :shock:
И после - 4 мм2, + аудиото, но като исках точни показания - волуме на мин :roll:
kozl написа:
Юни 2009 година качихме акумулатор 65Аh 540A на Монтана - необслужваем.
... зеленото оЧо стана черно, но напрежение държи, пали, продължава да служи.
...
Отворих капака с отвертка и гледам отдолу тапи, но тапите са без резба. Махнах ги и тях, а вътре - сух. Помислих си - гелов акумулатор, ама в една от клетките видях електролит. Дозаредих го със зарядното и с малка фунийка долях дейонизирана вода 1 см над пластините. За сега поне не е сдал, продължава да служи безпроблемно но оЧото си остана черно.
Обаче от долната страна на тапите на клетките имаше черен слой - вероятно оловен прах. Дали това не е сигнал за разпад на пластините :? И дали точно тоя прах не се е полепил по топчето на оЧото и за туй то не е зелено :?
Така с Монтанския, но с МОЛЛ-а, може би в електролита е отговора. Все пак това е акумулатор за старт/стоп система.
Сега на баничарката съм с МОЛЛ, но там се пъха в кутия и скрита картинка, па не помна имаше ли "Очо", немаше ли :?
Последна промяна от kozl на пет апр 04, 2025 11:16 am, променено общо 1 път.
hidrazin - майстор
пет апр 04, 2025 6:28 amТрифон П.Трифонов написа:
Не съвсем. Механичното реле, в едно с динамото, работи различно от алтернатор с електронен реле-регулатор.
Къде съм споменавал динамо? :?
Говорих за алтернатор с механичен реле регулатор.
:partyman:
kr1100 - майстор
пет апр 04, 2025 8:55 amkozl написа:
...То и на ладата по спомени лампата в таблото и релерегулатора бяха свързани към 3-те диода. Но не мога да си спомня ладата купувана 1982г. дали беше оригинално с електронен релерегулатор или аз съм го подменил в последствие :?
Пълен абсурд Лада 1982 г и електронен релебрегулатор, както и алтернатор с 9 диода. Алтернаторите за Лада ги произвеждаха в Сливен.
Бошовския регулатор трябва да е бил с темп. компенсация
gogo7777 - майстор
пет апр 04, 2025 5:44 pmkr1100 написа:
Пълен абсурд Лада 1982 г
:lol: :lol: :lol:
Моята беше 1978г. .....с жигулов карбуратор и делко. После руснаците разработиха технологията с озонов карбуратор :lol: :lol: :lol: Нещата се влошиха, но пък озона си е озон......дори Мъск не смее да посегне към технологията.
:drinkers:
hidrazin - майстор
ср апр 02, 2025 8:17 pmkozl написа:
Както искащ го цитирай, но няма защита по ток от алтернатора към акумулатора.
:? Това за конкретен модел автомобил ли?
Оказа се че не винаги е така.
При мен по веригите между алтернатор, акумулатор и стартер има ТРИ бАшона по 150А ... :)
Както вече споменах алтернатора е 120А
А всяка електрическа машина - генератор, електродвигател, трансформатор ... търпи известно претоварване в зависимост от времето на претоварване.
Разбира се ако машината не е много китайска и по презумпция си работи претоварена.
В конкретния случай случай 150А са си точно 20% над тока 120А от алтернатора.

Прикачен файл:
Бушони 150А.jpg
Бушони 150А.jpg (96.42 KиБ) Видяна 491 пъти

:partyman:
P.S. Бааа... Покарай тая тема се зарових в "бумаги" които никога не съм използвал.
И да търся схеми които вероятно НИКОГА няма да ми потрябват.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 31

Тема "Акумулаторът!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: